Trevian neuvonantajana Nuveenin ensimmäisessä asuntosijoituksessa Suomessa

Nuveen, yksi maailman suurimmista varainhoitajista, jonka hallinnoitavat varat ovat 147 miljardia dollaria, on tänään julkistanut tulonsa Suomen asuntomarkkinoille sopimalla 141 huoneiston perheasuntoportfolion hankinnasta. Trevian Asset Management toimi Nuveenin neuvonantajana projektissa, joka on osa Nuveenin hajautettua pan-European Value Add -strategiaa.

Tänään julkistettu portfoliokauppa sisältää yhden valmiin kohteen sekä kolme rakennutettavaa kohdetta pääkaupunkiseudulla. Nuveenin yhteistyökumppanina toimii johtava vuokrattavien perheasuntojen kehittäjä Toivo Group. Portfolion kautta Nuveen haluaa tarjota pääkaupunkiseudun vuokra-asuntomarkkinalle kohtuuhintaisia ja energiatehokkaita koteja.

Sijoitusstrategian tavoitteena on vastata pääkaupungin kasvavaan kysyntään laadukkaista vuokrakodeista investoimalla moderneihin, energia- ja kustannustehokkaisiin perheasuntoihin. Perheasunnot ovat erityisen houkuttelevia, koska ne tarjoavat samanaikaisesti omaa rauhaa ja yhteisöllisyyttä.

Portfolion kohteet rakennetaan korkeiden kestävän kehityksen standardien mukaisesti: kohteissa yhdistyvät puun käyttö rakennusmateriaalina sekä A-energialuokka. Kohteet sijaitsevat lähellä luontoa, mutta tarjoavat silti nopean pääsyn päivittäisiin palveluihin ja Helsingin keskustaan.

Trevian jatkaa yhteistyötään Nuveenin kanssa neuvonantajana ja portfolion varainhoitajana.

Kim Särs, sijoitusjohtaja, Trevian: "Olemme innoissamme yhteistyömme tuloksista Nuveenin kanssa – on ollut ilo tukea heitä heidän ensimmäisessä sijoituksessaan Suomen asuntomarkkinoille. Kysynnän ja tarjonnan epätasapaino sekä kasvava kysyntä laadukkaalle vuokra-asumiselle tekevät perheasunnoista segmenttinä erityisen kiinnostavan sijoitusmielessä. Olemme todella innoissamme niistä mahdollisuuksista, joita tämä kumppanuus tuo niin Nuveenille kuin Trevianille.”

Kim Särs
Sijoitusjohtaja
Trevian Asset Management
kim.sars@trevian.fi

Trevian Asset Management on suomalainen, avainhenkilöidensä omistama toimitiloihin ja asuntoihin keskittyvä kiinteistösijoitus- ja kiinteistövarainhoitoyhtiö, joka tuottaa asiakkaidensa tarpeiden mukaisesti optimoituja ja aktiivisesti hoidettuja kiinteistövarainhoitopalveluja ja – rahastoja. Yrityksen palvelut on suunnattu erityisesti institutionaalisille kiinteistösijoittajille, pankeille sekä muille ammattimaisille sijoittajille. Trevianilla on hallinnoitavanaan yhteensä 1,2 miljardin euron kiinteistövarallisuus. www.trevian.fi

About Nuveen Real Estate

Nuveen Real Estate is one of the largest investment managers in the world with $147 billion of assets under management. Managing a suite of funds and mandates, across both public and private investments, and spanning both debt and equity across diverse geographies and investment styles, we provide access to every aspect of real estate investing. With over 85 years of real estate investing experience and more than 785 employees located across over 30 cities throughout the United States, Europe and Asia Pacific, the platform offers unparalleled geographic reach, which is married with deep sector expertise. For further information, please visit us at nuveen.com/realestate.

Nuveen on tänään julkistanut tulonsa Suomen asuntomarkkinoille sopimalla 141 huoneiston perheasuntoportfolion hankinnasta. Trevian Asset Management toimi projektissa Nuveenin neuvonantajana.

Kim Särs, Sijoitusjohtaja, Trevian Asset Management