Trevian Suomi Kiinteistöt I teki merkittävän hankinnan Oulussa

Erikoissijoitusrahasto Trevian Suomi Kiinteistöt I osti 18.6.2019 tehdyllä kaupalla suurimman osan Kauppakortteli Pekurista Oulun ydinkeskustassa kävelykatu Rotuaarin varrella.

Ostettu kokonaisuus on valmistunut vuosina 1947 ja 1963 ja siinä on vuokrattavaa kaupallista pinta-alaa yli 17 000 m2. Tiloissa on tällä hetkellä noin 30 vuokralaista, ml. K-Supermarket, Alko ja Kappahl. Kiinteistössä on lisäksi runsaasti maanalaista parkkitilaa.

”Oulun keskustassa on pulaa hyväkuntoisesta ja modernista toimistotilasta”, toteaa Trevian Rahastot AIFM:n salkunhoitaja Amalia Pöyry. ”Pekurin tilat ovat olleet huomattavalla vajaakäytöllä Stockmannin lähdettyä Oulusta vuonna 2017, mutta kiinteistön sijainti on paras mahdollinen. Uskomme, että oikeilla investoinneilla sekä aktiivisella ja paikallisella kiinteistövarainhoito-osaamisella saamme kohteeseen erittäin toimivan kokonaisuuden toimisto- ja liiketilaa sekä mm. ravintoloita ja kahviloita. Pitkäaikaisena kotimaisena omistajana haluammekin antaa oman panoksemme Oulun ydinkeskustan kehittämiseen ja elävöittämiseen. Tulemme tekemään tiivistä yhteistyötä keskeisten sidosryhmien, kuten Oulun kaupungin, BusinessOulun ja Oulun Liikekeskus ry:n kanssa kehittäessämme kaupunkielämää”, Pöyry toteaa.

Oulu on 204 000 asukkaallaan Pohjois-Suomen suurin ja koko Suomen viidenneksi suurin kaupunki. Viime vuosina Oulun väestö on kasvanut ja työllisyystilanne parantunut. Kaupungissa on vireä startup-ympäristö, erityisesti informaatioteknologian alalla.

Nyt hankittu kiinteistö on rahaston toinen hankinta Oulussa. Huhtikuussa rahasto osti Vasaraperän kaupunginosasta 6 210 m2:n liikekiinteistön osoitteessa Pauketie 2, jossa on vuokralaisena Delta Auto Oy pitkällä vuokrasopimuksella.

LISÄTIETOJA:

Amalia Pöyry
osakas, salkunhoitaja
Trevian Rahastot AIFM Oy
amalia.poyry@trevianrahastot.fi

Trevian Rahastot AIFM on perustettu vuonna 2017 ja sillä on AIFM-direktiivin mukainen toimilupa. Yhtiön taustalla on Suomen vahvin kiinteistösalkunhoito-osaaminen. Erikoissijoitusrahasto Trevian Suomi Kiinteistöt I on sen ensimmäinen rahasto, jonka strategiana on sijoittaa vahvaa kassavirtaa ja kehityspotentiaalia tarjoaviin kohteisiin.

Erikoissijoitusrahasto Trevian Suomi Kiinteistöt I osti suurimman osan Kauppakortteli Pekurista Oulun ydinkeskustassa.

Oulun keskustassa on pulaa hyväkuntoisesta ja modernista toimistotilasta. Pekurin tilat ovat olleet huomattavalla vajaakäytöllä Stockmannin lähdettyä Oulusta vuonna 2017, mutta kiinteistön sijainti on paras mahdollinen. Uskomme, että oikeilla investoinneilla sekä aktiivisella ja paikallisella kiinteistövarainhoito-osaamisella saamme kohteeseen erittäin toimivan kokonaisuuden toimisto- ja liiketilaa sekä mm. ravintoloita ja kahviloita.
Amalia Pöyry, osakas, salkunhoitaja, Trevian Rahastot AIFM Oy
Pitkäaikaisena kotimaisena omistajana haluammekin antaa oman panoksemme Oulun ydinkeskustan kehittämiseen ja elävöittämiseen. Tulemme tekemään tiivistä yhteistyötä keskeisten sidosryhmien, kuten Oulun kaupungin, BusinessOulun ja Oulun Liikekeskus ry:n kanssa kehittäessämme kaupunkielämää.
Amalia Pöyry, osakas, salkunhoitaja, Trevian Rahastot AIFM Oy