Viking Line panostaa palveluun Tampereella ja PirkanmaallaUusi matkamyymälä Tampereen keskustaan

Tampere ja Keski-Suomi ovat perinteisesti olleet Viking Linelle strategisesti merkittäviä alueita, sillä niistä saapuu matkustajia sekä Turun- että Helsingin-reitille. Myös alueiden asukasmäärä kasvoi vuonna 2015. Sähköisten varauskanavien lisäksi Viking Linella uskotaan edelleen myös henkilökohtaiseen palveluun ja asiakasneuvontaan. Tästä syystä Viking Line avaa uuden myymälän aivan Tampereen keskustaan, Hämeenkadulle.

Tampereella on 16. maaliskuuta lähtien aistittavissa aivan erityistä Punaisten laivojen tunnelmaa, kun Viking Linen uusi matkamyymälä avataan Tampereen keskustassa, rautatieaseman ja Stockmannin tavaratalon tuntumassa. Myymälän sisustuksen kantava teema on Viking Linen punainen väri, ja tunnelmaa on ammennettu vanhanajan risteilijöiltä, merensinisestä, usvasta ja tammesta. Suunnittelusta vastasi arkkitehtitoimisto KaiKai, jonka sisustusarkkitehti Kristiina Hallinen on ollut mukana myös Viking Linen lippulaivan, M/S Viking Gracen suunnittelussa.

-       Matka alkaa jo myymälästä. Haluamme toivottaa asiakkaamme lämpimästi tervetulleeksi Viking Linelle jo heti hänen astuessaan uudistettuun myymäläämme. Siksi halusimme tiloista mahdollisimman viihtyisät ja miellyttävät. Risteilyvarausten tekeminen sähköisten varauskanavien kautta kasvaa toki koko ajan, mutta me Viking Linella uskomme, että asiakkaat arvostavat edelleen myös henkilökohtaista palvelua ja että kivijalkamyymälöille on tarvetta jatkossakin, kertoo Viking Linen aluepäällikkö Riikka Suurkaulio.

Viking Linen matkustajamäärät Tampereen ja Pirkanmaan alueelta kasvoivat vuonna 2015. Tämän alueen matkustajia houkuttelivat erityisesti Turusta lähtevän M/S Viking Gracen risteilyt sekä Tallinnan-reitillä liikennöivä nopea Viking XPRS.

Tiiviimpää yhteistyötä matkanjärjestäjien kanssa

Uuden myymälän lisäksi Viking Line tehostaa yhteistyötään matkanjärjestäjäpuolella. Asiakkaat voivat varata Matkapoikien kuljetukset lähtösatamaan Turkuun ja Helsinkiin nyt helposti netin kautta. Matkapoikien kattava kuljetusverkosto ja päivittäiset yhteydet lähtösatamiin parantavat asiakkaiden mahdollisuutta matkustaa risteilyille helposti ja vaivattomasti.

-       Tarkoituksenamme on kehittää yhteistyötä myös VR:n ja bussiyhtiöiden kanssa siten, että voimme jatkossakin tarjota matkustajillemme entistä sujuvammat juna- ja bussiyhteydet satamiimme Turussa ja Helsingissä, Riikka Suurkaulio sanoo.

Riikka Suurkaulio

Aluepäällikkö