Mediakutsu 29.5.-VTT:n vieraileva professori Stephen Vargo: ”Asiakas otettava nykyistä keskeisemmäksi osaksi palveluiden ja tuotteiden kehitystä.”

Miten yritysten pitäisi palvella asiakkaitaan ja muuttaa toimintaansa menestyäkseen alati kiristyvässä kilpailussa? Minkälaisia vastauksia tulevaisuuden haasteisiin antaa maailman tunnetuimpiin palveluliiketoimintatutkijoihin kuuluva Stephen Vargo, joka toimii tällä hetkellä VTT:n vierailevana professorina?

Stephen Vargo on Havaijin yliopiston professori, joka on tullut tunnetuksi kehittämästään Service-Dominant Logicista, uudenlaisesta palveluliiketoiminnan teoriasta, joka mullistaa oletukset yritysten menestymisen ehdoista.

Vargon mukaan ainutkertainen ja korkealuokkainen tuote ei enää ole menestyksen tae, elleivät yritykset osaa liittää sitä osaksi asiakkaan laajempaa toimintaa. Menestyvät yritykset ovat aidosti asiakaslähtöisiä: ne tunnistavat asiakkaan tarpeet ja liiketoiminnan ehdot ja luovat niitä tukevia ratkaisuja.

Stephen Vargo esittelee teoriaansa VTT, Hankenin ja Aalto-yliopiston järjestelmässä The Service Day -seminaarissa. Puheenvuorojen jälkeen tiedotusvälineiden on mahdollista haastatella Vargoa henkilökohtaisesti. Tervetuloa kuulemaan, miten Service-Dominant Logic voi muuttaa liiketoimintaa tulevaisuudessa!

Paikka: The Service Day -seminaari, Dipoli, os. Espoo

Aika: Tiistai 29.5.2012, klo 9.30 – 11.30 (puheenvuorot) ja 11.30 – 12.30 aikaa haastatteluille

Ohjelma klo 9.30 – 11.30:

• Service Innovation – Christian Grönroos (Professor, Hanken School of Economics)
  • Sustainable Design of Services – Ezio Manzini (Professor, Politechnico di Milano, Italy)
  • The Future of The Service-Dominant Logic – Stephen Vargo (Professor, University of Hawaii at Manoa, USA; Visiting Professor, VTT Finland)

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt 28.5.2012 kello 15.00 mennessä sähköpostilla os. vtt.info@vtt.fi tai puhelimitse tiedottaja Mirkka Isotalolle, puh.040 8681748.

Tervetuloa!

Teknologiapäällikkö
Iiro Salkari
iiro.salkari@vtt.fi

________________________________________________________________________________________________________

VTT - 70 vuotta teknologiaa yhteiskunnan ja elinkeinoelämän hyväksi

VTT (Teknologian tutkimuskeskus VTT) on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. VTT:llä työskentelee 3100 eri alojen asiantuntijaa. VTT:n liikevaihto on 290 M€. VTT:n päätoimipisteet ovat Espoossa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä.
Lue ja katso lisää VTT:n historiasta ja visiosta 2020.