Jobilla kondigt fusie aan in Nederland om recruitment in de Benelux te reorganiseren

In 18 maanden is Selma Stevense-Bakker van eenpersoons-Jobilla ondernemer gegroeid tot CEO van Jobilla Benelux – een 14-persoons team dat 500% gegroeid is in 2022 door traditionele recruitment te reorganiseren.

Talentwerving scale-up Jobilla en hun partner Jobilla Nederland kondigden vandaag hun officiële fusie aan, waarmee ze de nieuwe bedrijfseenheid Jobilla Benelux BV creëren. De nieuwe dochteronderneming sluit zich aan bij Jobilla Finland en Jobilla DACH GmbH om zo de derde fundamentele steunpilaar van de Jobilla Group te vormen. De fusie biedt Jobilla Benelux BV meer middelen om traditionele recruitment in de markt te reorganiseren. Door zich te richten op kandidaat-gedreven methodes die zowel passieve als actieve kandidaten aanspreken, recruitment volledig mobiel maken voor de kandidaten en het selectieproces van kandidaten automatiseren.

Jobilla Benelux CEO Selma Stevense-Bakker begon als solo Jobilla-ondernemer in 2021 nadat ze in aanraking kwam met hun innovatieve kandidaat-gedreven benadering. In 18 maanden groeide zij Jobilla Nederland uit tot tot een team van 14. In 2022 groeiden ze met meer dan 500% en van een €200.000,- omzet naar €1.300.000,- omzet. Jobilla Benelux streeft ernaar in 2023 nog 5 werknemers aan hun team toe te voegen.

“We zijn erg trots op het werk dat het team en Selma Stevense-Bakker hebben geleverd in Nederland. We zijn ook super blij om samen met Selma als CEO van Jobilla Benelux BV onze reis te vervolgen. Jobilla Benelux als onze eigen eenheid hebben binnen de Jobilla Group, betekent dat we in de toekomst sterk in onze groei in de Benelux kunnen investeren. Ik ben extreem uitgelaten en er zeker van dat we samen een uitstekende toekomst gaan bouwen!” zegt Jobilla CEO Henri Nordström.

De uitzonderlijke groei en successen van Jobilla Nederland in slechts 1,5 jaar hebben onze verwachtingen ver overtroffen en we zijn erg trots op het geweldige werk dat het team daar heeft geleverd,” vervolgt Nordström.

Jobilla is een recruitment marketing platform dat sociale media en de beste marketing strategieën gebruikt om bedrijven te helpen om zowel niet-werkzame als werkzame kandidaten te bereiken, werven, activeren en rekruteren. Dit proces is geoptimaliseerd voor de kandidaat en de wervende partij.

Kandidaten solliciteren in minder dan drie minuten op hun telefoon en de wervende partij krijgt automatisch een overzicht van de kandidaten. Deze worden gefilterd door Jobilla’s AI en in categorieën gepresenteerd op basis van hun potentie voor de positie. Door tot wel 35 verschillende punten te meten en analyseren in hun systeem, verwijdert Jobilla klik voor klik obstakels voor werkgever en -nemer.

“Ik ben zo blij deel uit te maken van de Jobilla familie en we gaan dit zeker groot maken! Deze fusie belichaamt een succesvolle samenwerking en toont een wederzijds vertrouwen, enthousiasme en het koppelen van het beste talent aan onze klanten. We zijn er klaar voor en kijken echt samen uit naar dit volgende hoofdstuk. Bedankt voor deze kans en samenwerking,” zegt Selma Stevense-Bakker, CEO van Jobilla Benelux BV.

Jobilla Benelux hebben meer dan 700 campagnes uitgevoerd voor bedrijven als Sligro Food Group, OAMKB en Interzorg. Hun white-label systeem geeft bedrijven een oplossing om met eigen branding en marketing teams – zonder intermediair – direct controle te hebben over hun wervingsproces en daarbij te profiteren van de beste kandidaat-gedreven recruitment toepassingen om top talent te werven.

“Een mooie tool om een grote doelgroep te bereiken en te activeren. De persoonlijke benadering past goed bij Sligro,” zegt Ivo John Smit, HR Manager recruitment at Sligro Food Group.

Arvid Versluijs, HR Manager at Nieuwenhuijse Groep zegt: “We merken dat we een andere en grotere doelgroep hiermee bereiken. Het is een leuke en vlotte manier van werven.”

Doordat de arbeidsmarkt verschillende schokken ondergaat, worstelen veel industrieën met kandidaten acquisitie. De horeca en de bouw, die beiden een bovenmatige achteruitgang zagen in 2020-21, zijn aanzienlijk teruggekeerd in de Benelux – en zijn twee van Jobilla Benelux’ grootste recruitment groepen. Andere populaire groepen zitten in arbeidersindustrieën, sales, marketing en de zorg.

Opgericht in 2015, heeft Jobilla een totaal van €10,4 miljoen in fondsen geworven met meer dan 4.000 klanten in 56 landen. In 2022 werd Jobilla uitgeroepen tot beste recruitment marketing software door G2, één van ‘s werelds grootste recensie websites. De in de VS gebaseerde community The Silicon Review plaatste Jobilla in hun 50 Leading Companies of the Year 2022.

Voor meer informatie:

Mediakit met afbeeldingen

Henri Nordström

Co-founder & CEO

henri.nordstrom@jobilla.com

Over Jobilla

Opgericht in Finland in 2015, Jobilla is een modern, kandidaat-gerichte recruitment toepassing die het makkelijk maakt voor recruiters, kandidaten en werkgevers om elkaar te vinden. Ons team van experts biedt ook moderne recruitment marketing diensten om zo met de beste kandidaten in contact te komen. We groeien ons bedrijf jaarlijks met 150% en opereren wereldwijd met een sterke focus op Scandinavië, de Benelux en DACH-regio. Voor meer informatie, bezoek jobilla.com.

Abonneren