Radiografische kraan- en bouwbesturing van Tele Radio op Intermat

Report this content

Tele Radio presenteert een volledig assortiment aan radiografische afstandsbedieningen voor kranen en bouwmachines op de Intermat, die plaatsvindt van 24-27 april 2024 in Paris-Nord Villepinte, Frankrijk.

Samen met zusterbedrijf Åkerströms, deelt Tele Radio een 40 m2 grote stand (stand D 094) in Hal 5B. De locatie is speciaal gekozen vanwege de nabijheid van de ruimte op de beurs waar kranen en takels worden tentoongesteld.

"Kranen, hijsen en heffen is een grote industrie voor ons; we hopen veel geïnteresseerde klanten te zien voor een draadloze oplossing voor toren-, mobiele en andere kraantoepassingen. Naast kranen en lieren zijn er echter nog veel meer bouwtoepassingen waarvoor we afstandsbedieningen kunnen aanbieden, waaronder shovels, betonwagens, waterpompen, boorapparatuur, aggregaten, enz."  - Ludovic Giroud, Managing Director Tele Radio France

De hoofkantoren van Tele Radio en Åkerströms bevinden zich beide in Zweden en maken deel uit van moedermaatschappij de Allgon Group. Dit zal de eerste keer zijn dat beide merken een gezamenlijk internationale aanwezigheid presenteren op de Intermat. De organisatie van Intermat meldt dat één op de drie bezoekers uit het buitenland komt; 160 landen zijn vertegenwoordigd in de gangpaden en 70% van de 1.000 exposanten komt van buiten Frankrijk.

Radiografische afstandsbesturing

Het volledige Tele Radio assortiment zal gepresenteerd worden tijdens de beurs. Ook de nieuwste Panther T29-12 handzender, die vorig jaar werd gelanceerd, is aanwezig. De 12-staps PLd-gecertificeerde handzender met drukknop kan in totaal 24 verschillende functies bedienen op een hoog veiligheidsniveau.

Ook de TEQ-heupzenders zullen te zien zijn. De TEQ-Line is verkrijgbaar in twee versies - Basic of Custom - en is gericht op de sector van mobiele voertuigen, waaronder bergingsvoertuigen, betonpomptrucks, boormachines, graafmachines en grondverzetmachines, grasmaaiers en vrachtwagenkranen.

De Basic-Line is uitgerust met standaardcomponenten en specificaties om een groot deel van de markt te bedienen, tegen een aantrekkelijke prijs. Voor meer uitzonderlijke toepassingen is er de Custom-Line om te voldoen aan speciale vereisten op het gebruikersniveau.

Bezoekers van Intermat zullen ontdekken dat verschillende Tele Radio-faciliteiten in Europa ook Åkerströms systemen verkopen, waaronder de Sesam 800 productlijn in de Benelux, Frankrijk, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. De Sesam zenders en ontvangers zijn een aanvulling op de Tele Radio T20/T60 producten.

Tele Radio B.V. | Jadestraat 9,  2665NS, Bleiswijk, Nederland | www.tele-radio.nl

Media contact | Shietel Bhaggan | +31704194120 | marketing@tele-radio.com

Tele Radio levert universele, draadloze afstandsbesturingen en maatwerkoplossingen voor industriële aandrijvingen en besturingen. Onze producten dragen bij aan een comfortabelere en veiligere werkplek. Enkele van onze systemen zijn voorzien van het officieel, extern gecertificeerde SIL3, PLd en PLe veiligheidsniveau. Robuuste en betrouwbare systemen met geavanceerde software voor eenvoudige installatie, een hoge mate van flexibiliteit en instelbare gebruiksparameters.