ADVANIA KJØPER DEN BRITISKE SKYSPESIALISTEN CONTENT+CLOUD

Med oppkjøpet av Content+Cloud Limited ("C+C"), vil Advania AB ("Advania") kunne ta nytte av den brede kunnskapen C+C plattformene har innenfor Cloud og Microsoft. Sammen vil C+C og Advania tilby en attraktiv og fremtidsrettet sammensetning av produkter og tjenester som vil optimalisere kundens digitale reise. Denne transaksjonen markerer også Advanias første strategiske ekspansjon utenfor Norden.

Nøkkelinformasjon om transaksjonen

• Advania, eid av Goldman Sachs Asset Management, har inngått en avtale om å kjøpe Content+Cloud Limited fra ECI Partners ("ECI") og andre aksjonærer.
  • Samlet vil den totalte omsetningen i Advania være på over SEK 10 milliarder, med ca. 3500 ansatte og vil tilby spesialkompetanse sammen med et bredt spekter av teknologiske tjenester skreddersydd for våre kunders behov i både Norden og i Storbritannia.
  • Fullføring av transaksjonen vil skje i løpet av desember 2021.
  • Advanias røtter går tilbake til 1939 da en islandsk entreprenør grunnla et reparasjonsverksted for kontorutstyr i Reykjavik. Advania er i dag en ledende IT-tjenesteleverandør i Norden med virksomhet i Sverige, Norge, Danmark, Island og Finland.
  • Content+Cloud er en ledende uavhengig Microsoft-leverandør i Storbritannia som spesialiserer seg på Microsoft Public Cloud Services (MPCS). I tillegg tilbyr de et bredt spekter av funksjoner og tjenester som er tilrettelagt for kunden på skyreisen.
  • Med mer enn 10 Microsoft «Most Valuable Professionals» (MVP) og banebrytende ekspertise innenfor hele Microsofts produktsortiment, blir den kombinerte organisasjonen en av nøkkelpartnerne til Microsoft i Nord-Europa.

Den kombinerte organisasjonen ("Selskapet") har som mål å bli den foretrukne IT-tjenesteleverandøren i Nord-Europa. Selskapet vil utnytte de kommersielle styrkene, ressursene og ekspertisen til både Advania- og C+C for å tilby en fremtidsrettet sammensetning av produkter og tjenester til kundebasen. Dette vil generere et større og mer differensiert tilbud til våre kunder. Videre er formålet at kombinasjonen skal skape en god arbeidsplass for de ansatte, og sikre at talenter fra begge selskap vil trives i et gründermiljø og med en desentralisert modell nær kundene.

- «Å slå oss sammen med Peter og teamet hans er en enestående mulighet for Advania til å forbedre vår kundeposisjon og skalere tilbudet vårt utenfor Norden. For Advania er oppkjøpet av C+C et stort skritt mot å bli den ledende nordeuropeiske IT-tjenesteleverandøren, med vår desentraliserte modell, fokus på kundenærhet og langsiktige relasjoner», sier Mikael Noaksson, administrerende direktør i Advania.

- «I løpet av de siste fem årene har Content+Cloud samlet noen av de mest spennende forretningsområdene i Microsofts teknologiske økosystem, noe som gjør oss til den ledende Microsoft-partneren for leveranse av skytjenester og digital transformasjon i Storbritannia. Å bli en del av Advania, med sitt velfortjente rykte i Norden og vårt felles fokus på kundenærhet, presenterer denne kombinasjonen en utrolig spennende mulighet for å bygge et kjennemerke som den ledende nordeuropeisk teknologi- og transformasjons-leverandøren» sier Peter Sweetbaum, administrerende direktør i Content+Cloud.

- «Vi er glade for å ønske Content+Cloud velkommen til den raskt voksende Advania-organisasjonen. Oppkjøpet av Content+Cloud vil øke verditilbudet til den kombinerte virksomhetens kundebase, og representerer et viktig neste skritt mot å akselerere Advanias vekstbane  i Nord-Europa», sier Michael Bruun,  leder for EMEA Private Equity Business hos Goldman Sachs Asset Management.

Goldman Sachs Bank Europe SE, Sweden Bankfilial og Stephens Europe Limited fungerte som medfinansieringsrådgivere for Advania. Arma Partners fungerte som finansiell rådgiver for Content+Cloud. Goldman Sachs Asset Management vil fortsatt være majoritetsaksjonær i Advania-konsernet. Fullføringen av transaksjonen forventes i løpet av desember 2021.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Advania AB
Mikael Noaksson, administrerende direktør Advania
E-post: mikael.noaksson@advania.com

Content+Cloud
James Jackson, Metia
E-post: james.jackson@metia.com
Tlf: 44 (0)20 3100 3629

Goldman Sachs Asset Management
Joseph Stein, Medierelasjoner
Tlf: +44 20 7774 2523

Om Advania AB

Advania er et nordisk IT-selskap med virksomhet i Sverige, Island, Norge, Finland og Danmark med mer enn 2500 ansatte. Selskapet hjelper kunder å forbedre sine resultater med innovativ bruk av beste tilgjengelige IT-plattformer og -tjenester. Advania betjener flere tusen bedriftskunder, multinasjonale selskaper, myndigheter og offentlige institusjoner, og store, små og mellomstore bedrifter i alle samfunnssektorer. Advanias røtter går helt tilbake til 1939 da en islandsk entreprenør grunnla et reparasjonsverksted for kontorutstyr i Reykjavik. I de påfølgende tiår ble tre separate deler av IT-selskaper utviklet i tre nordiske land, Island, Sverige og Norge. I 2012 gikk de sammen til et nordisk varemerke og Advania ble grunnlagt.

For mer informasjon, besøk www.advania.com.

Om Content+Cloud

Content+Cloud er Storbritannias ledende leverandør av Microsoft skytjenester, digital transformasjon og drifttjenester, med en lidenskap for å hjelpe ambisiøse organisasjoner og deres ansatte til å lykkes. Med et sterkt fokus på Microsoft-baserte løsninger kan virksomheten skryte av 4 MVP (Most Valuable Professionals) og 16 Microsoft Gold-sertifiseringer, og er den eneste partneren i Storbritannia som har utdypet spesialisering i Intelligent Cloud (Azure), Modern Workplace and Security og Business Applications. Content+Clouds kontorer ligger i London, Manchester, Milton Keynes, Reading og Cardiff i Storbritannia, samt Cape Town i Sør-Afrika. Sammen med 21 etablerte partnere over hele verden og 800 ansatte kan Content+Cloud levere tjenester globalt.

For mer informasjon, besøk www.contentandcloud.com

Om Goldman Sachs Asset Management

Goldman Sachs Asset Management tilbyr et dedikert partnerskap og fokus på langsiktig ytelse til kunder over hele verden. Goldman Sachs (NYSE: GS) leverer investerings- og rådgivningstjenester til verdens ledende organisasjoner, finansielle rådgivere og enkeltpersoner, basert på deres tilkoblede globale nettverk og skreddersydde innsikt. GS er ansvarlig for å overvåke mer enn $ 2 billioner i eiedeler over hele verden per 31 mars 2021. GS er drevet av en lidenskap for kunders prestasjoner, og skaper langsiktige relasjoner basert på kompetanse, bærekraftige resultater og felles suksess over tid.

For mer informasjon, besøk www.goldmansachs.com

Quick facts

Advania, eid av Goldman Sachs Asset Management, har inngått en avtale om å kjøpe Content+Cloud Limited fra ECI Partners ("ECI") og andre aksjonærer. Samlet vil den totalte omsetningen i Advania være på over SEK 10 milliarder, med ca. 3500 ansatte og vil tilby spesialkompetanse sammen med et bredt spekter av teknologiske tjenester skreddersydd for våre kunders behov i både Norden og i Storbritannia.
Tweet dette

Sitater

For Advania er oppkjøpet av C+C et stort skritt mot å bli den ledende nordeuropeiske IT-tjenesteleverandøren, med vår desentraliserte modell, fokus på kundenærhet og langsiktige relasjoner.
Mikael Noaksson, administrerende direktør i Advania