SWISS forbedrer kundeopplevelsen gjennom avtale med Amadeus

SWISS inngår en tiårig avtale med Amadeus og bytter ut sine eksisterende systemer, noe som i tillegg øker og forbedrer integrasjonen med hele Lufthansa-konsernet.

4. juni 2014: Avtalen mellom Amadeus og SWISS innebærer at flyselskapet skal bruke hovedmodulene i Amadeus Altéa-plattformen for å forbedre prosessene rundt booking, inventering og avgangskontroll.

Ved å migrere til Amadeus' helintegrerte PSS-løsning (Passenger Services Systems) får SWISS dessuten en mer strømlinjeformet tilgang til nøyaktige passasjer- og flydata, i og med at andre flyselskaper i konsernet – Lufthansa, Air Dolomiti og Austrian Airlines – allerede bruker Amadeus Altéa.

Dette gir en smidigere reiseopplevelse med en rekke flyselskaper i Lufthansa-konsernet. Samtidig øker mulighetene for et tettere samarbeid med andre flyselskaper, spesielt innen Star Alliance.

SWISS vil ta i bruk Altéa-modulene Reservation og Inventory i begynnelsen av 2016, og Departure Control i midten av samme år.

– Vi valgte Amadeus Altéa etter en grundig gjennomgang av PSS-løsninger på markedet, sier Harry Hohmeister, adm. dir. i SWISS International Air Lines. Altéa er det perfekte valget for våre behov, spesielt fordi løsningen allerede brukes av flere av våre samarbeidspartnere. Amadeus' innovative teknologi gjør det dessuten mulig for oss å skape en enda mer strømlinjeformet og mer effektiv service for kundene. Det forbedrer den generelle passasjeropplevelsen i Lufthansa-konsernet, noe som lenge har vært en tydelig ambisjon.

Hvis du ønsker mer informasjon om Amadeus Altéa, kan du se her.

adm.dir., Amadeus Scandinavia
E-post: jesper.soderstrom@sca.amadeus.com

Amadeus er en ledende leverandør av avanserte teknologiløsninger for reisebransjen  verden over. Kundegruppene omfatter reiseleverandører (flyselskaper, hoteller, tog, ferger osv.), reisebyråer, reise-relaterte nettsteder og bedrifter.

Amadeus-konsernet har over 10 000 ansatte over hele verden, fordelte på sentrale kontorer i Madrid (hovedkontor), Nice (utvikling) og Erding (drift), samt 71 lokale Amadeus-organisasjoner verden over.

Konsernet driver en transaksjonsbasert forretningsmodell. For kalenderåret 2012 rapporterte selskapet inntekter på EUR 3 103,7 millioner og et EBITDA-resultat på EUR 1 188,7 millioner.

Amadeus er notert på den spanske børsen under børskoden “AMS.MC” og inngår i indeksen IBEX 35.

For mer informasjon om Amadeus, gå inn på www.amadeus.com/sca.