Byåsen Dyrehospital går inn i AniCura

AniCura, ledende innen høykvalitativ veterinærmedisin for smådyr, kjøper Byåsen Dyrehospital i Trondheim, en av Norges mest ærverdige dyreklinikker. Samarbeidet innebærer at AniCura styrker og utvider sitt veterinærmedisinske tilbud i Norge. For Byåsen Dyrehospital gir samarbeidet tilgang til profesjonell støtte for videre vekst og utvikling, samt deltakelse i AniCuras internasjonale kunnskapsnettverk.

Byåsen Dyrehospital ble grunnlagt i 1975, som den andre dyreklinikken i Norge. I 1993 overtok Trond Steinar Relling og Titti Mjaaland Skår virksomheten. Siden har de utvidet og utviklet Byåsen til en toppmoderne dyreklinikk med sterk kompetansefokus som hvert år tar imot ca. 9000 pasienter, både som primær- og henvisningsinstans. Byåsen Dyrehospital er en av kun tre klinikker i Sør-Trøndelag som er godkjent av den Norske Veterinærforening.

Klinikken tilbyr, utover allmenn poliklinikk, mer spesialisert behandling innenfor fremfor alt leddkirurgi, indremedisin, odontologi og fysioterapi. Her er det også et velutstyrt laboratorium. Utover profesjonell diagnostikk og behandling jobber Byåsen Dyrehospital mot visjonen å være et veterinærmedisinsk kompetansesenter. Personalet videreutdannes kontinuerlig, både i Norge og internasjonalt, og klinikken er en godkjent utdanningsinstitusjon for veterinærstudenter fra Norge og utlandet.

Takket være samarbeidet med AniCura ser daglig leder Trond Relling, sammen med øvrig personal, frem til å ta neste steg i klinikkens utvikling.

"I dag har vi et relativt bredt behandlingstilbud, men de seneste årene har vi merket at etterspørselen har forandret seg. Nå vil våre kunder ha mer og mer spesialisert behandling og for å kunne møte deres forventninger behøver vi en større, profesjonell partner. Ved å gå inn i AniCura får vi mulighet til å satse på enda mer avansert utstyr og få tilgang til enda dypere spisskompetanse som kommer våre kunder til gode", sier Trond Relling, grunnlegger og daglig leder ved Byåsen Dyrehospital.

"Vi hilser Byåsen Dyrehospital varmt velkommen til vår familie. Klinikken er velrennomert, med stor samlet kompetanse og erfaring, og gir oss muligheten til å tilby høykvalitativ og spesialisert veterinærmedisin til dyreeiere i Trondheim. Sammen ser vi frem til å skape fremtidens veterinærmedisin", sier Peter Dahlberg, administrerende direktør og konsernsjef i AniCura.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Peter Dahlberg, Administrerende Direktør og Konsernsjef i AniCura, +46 730 505 050

AniCura er ledende innen høykvalitativ behandling av hund, katt og andre selskapsdyr. Selskapet ble født ut av ideen om at med felles ressurser kan vi sammen skape et bedre behandlingstilbud. I 2011 ble AniCura etablert som den første sammenslutningen av dyreklinikkker og dyresykehus i Norden, og er i dag et forbilde innen spesialisert veterinærmedisin og en god partner til dyreeiere og henvisende veterinærer i nord-Europa.

AniCura har i dag et komplett tilbud innen medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt fra forebyggende behandling og grunnleggende omsorg til avansert diagnostikk, intensivbehandling og kirurgiske inngrep. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og rådgivning innen kosthold.

Selskapet består av flere av Europas mest velrenommerte dyresykehus og dyreklinikker, tilbyr veterinærmedisinsk behandling på 75 avdelinger og har over 1250 ansatte hvorav 400 veterinærer. AniCura tar årlig imot flere enn en halv million pasienter og er en ledende utdannings- og henvisningsinstans.

AniCura eies av et større antall medarbeidere, Stiftelsen Djursjukhus i Stor-Stockholm, Fidelio samt Nordic Capital.

Mer informasjon på anicuragroup.com

Tags:

Sitater

I dag har vi et relativt bredt behandlingstilbud, men de seneste årene har vi merket at etterspørselen har forandret seg. Nå vil våre kunder ha mer og mer spesialisert behandling og for å kunne møte deres forventninger behøver vi en større, profesjonell partner. Ved å gå inn i AniCura får vi mulighet til å satse på enda mer avansert utstyr og få tilgang til enda dypere spisskompetanse som kommer våre kunder til gode.
Trond Relling, grunnlegger og daglig leder ved Byåsen Dyrehospital
Vi hilser Byåsen Dyrehospital varmt velkommen til vår familie. Klinikken er velrennomert, med stor samlet kompetanse og erfaring, og gir oss muligheten til å tilby høykvalitativ og spesialisert veterinærmedisin til dyreeiere i Trondheim. Sammen ser vi frem til å skape fremtidens veterinærmedisin.
Peter Dahlberg, administrerende direktør og konsernsjef i AniCura