Stavanger Smådyrklinikk slutter seg til AniCura

AniCura, ledende innen høykvalitativ veterinærmedisin for smådyr, kjøper Stavanger Smådyrklinikk. Samarbeidet styrker AniCuras ledende posisjon og veterinærmedisinske tilbud i Norge. For Stavanger Smådyrklinikk innebærer dette en sterk plattform for videre utvikling og faglig satsing gjennom ytterligere ressurser og et aktivt kunnskapsutbytte.

Stavanger Smådyrklinikk ble grunnlagt i 1984 som første dyreklinikk i Stavanger, og var den første klinikken i Rogaland til å bli godkjent av Den Norske Veterinærforening. Klinikken ligger lett tilgjengelig ved Kilden Kjøpesenter og har i dag utviklet seg til et mindre dyresykehus som hvert år tar imot ca. 10 000 pasienter, både som primærmottak og som henvisningsinstans for andre dyreklinikker.

Dyreklinikken fokuserer på høy kompetanse og service og har, som eneste klinikk i Rogaland, både spesialist i smådyrsykdommer samt autorisert øyelyser. Klinikken tilbyr i tillegg til polikliniske tjenester også mer spesialisert behandling innen kirurgi, kardiologi, bildediagnostikk og oftalmologi. Klinikken har også egen CT-maskin, tannavdeling og laboratorium.

"Vi fikk ulike tilbud om framtidige samarbeidspartnere, men for oss var AniCura det naturlige valget. AniCura er veletablert i hele Norden og har stor fokus på høy veterinærmedisinsk kompetanse og service, noe vi verdsetter. Når vi nå går sammen, får vi en profesjonell partner som gir oss tilgang til et internasjonalt kunnskapsnettverk, videreutdanning, raskere virksomhetsutvikling og administrativ avlastning som kommer våre pasienter til gode gjennom høyere kvalitet og kompetanse", sier Siri Sedberg, daglig leder ved Stavanger Smådyrklinikk.

"Vi er glade for å kunne hilse Stavanger Smådyrklinikk varmt velkommen til vår familie. Klinikken har etablert seg som ledende i regionen gjennom høy veterinærmedisinsk kvalitet, stor fokus på kompetanseutvikling og sterk vekst. Sammen ser vi frem til å skape fremtidens veterinærmedisin", sier Peter Dahlberg, administrerende direktør og konsernsjef i AniCura.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt
Peter Dahlberg, Administrerende Direktør og Konsernsjef i AniCura, +46 730 505 050

AniCura er ledende innen høykvalitativ behandling av hund, katt og andre selskapsdyr. Selskapet ble født ut av ideen om at med felles ressurser kan vi sammen skape et bedre behandlingstilbud. I 2011 ble AniCura etablert som den første sammenslutningen av dyreklinikkker og dyresykehus i Norden, og er i dag et forbilde innen spesialisert veterinærmedisin og en god partner til dyreeiere og henvisende veterinærer i nord-Europa.

AniCura har i dag et komplett tilbud innen medisinske og kirurgiske tjenester. Dette omfatter alt fra forebyggende behandling og grunnleggende omsorg til avansert diagnostikk, intensivbehandling og kirurgiske inngrep. AniCura tilbyr også rehabilitering, fysioterapi og rådgivning innen kosthold.

Selskapet består av flere av Europas mest velrenommerte dyresykehus og dyreklinikker, tilbyr veterinærmedisinsk behandling på 75 avdelinger og har over 1250 ansatte hvorav 400 veterinærer. AniCura tar årlig imot flere enn en halv million pasienter og er en ledende utdannings- og henvisningsinstans.

AniCura eies av et større antall medarbeidere, Stiftelsen Djursjukhus i Stor-Stockholm, Fidelio samt Nordic Capital.

Mer informasjon på anicuragroup.com

Vi fikk ulike tilbud om framtidige samarbeidspartnere, men for oss var AniCura det naturlige valget. AniCura er veletablert i hele Norden og har stor fokus på høy veterinærmedisinsk kompetanse og service, noe vi verdsetter. Når vi nå går sammen, får vi en profesjonell partner som gir oss tilgang til et internasjonalt kunnskapsnettverk, videreutdanning, raskere virksomhetsutvikling og administrativ avlastning som kommer våre pasienter til gode gjennom høyere kvalitet og kompetanse.
Siri Sedberg, daglig leder ved Stavanger Smådyrklinikk
Vi er glade for å kunne hilse Stavanger Smådyrklinikk varmt velkommen til vår familie. Klinikken har etablert seg som ledende i regionen gjennom høy veterinærmedisinsk kvalitet, stor fokus på kompetanseutvikling og sterk vekst. Sammen ser vi frem til å skape fremtidens veterinærmedisin.
Peter Dahlberg, administrerende direktør og konsernsjef i AniCura