Eniro velger Aspiro som strategisk partner for mobilløsninger

Aspiro Mobile Solutions har signert en kontrakt med Eniro, den ledende nordiske leverandøren av gule sider og relaterte bedriftstjenester. Aspiro vil levere sms-billing og gatewaytjenester til Eniro Norge og produktet Telefonkatalogen Bedrift. Gjennom et utvidet salgssamarbeid forventes kontrakten også å generere ytterligere avtaler for Aspiro.

Aspiro vil levere et bredt spekter av avanserte meldingstjenester og mikrobetaling til Eniro gjennom Aspiro Mobile Solutions tjenesteplattform. I tillegg vil Eniro også tilby utvalgt funksjonalitet fra Aspiros plattform til sine bedriftskunder som en del av sin produktportefølje. Samarbeidet på salgssiden er forventet å føre til flere nye store avtaler med kjente merkevarer og selskaper på det norske markedet.

"Ikke bare er Eniro en sterk merkevare og en god kunde i et spennende segment, denne avtalen vil også øke vår rekkevidde på det norske markedet. Det er betydelig både strategisk og for direkte inntekter”, sier Peter Tonstad, administrerende direktør i Aspiro Mobile Solutions.

Aspiro har lang erfaring innenfor mobile tjenester over mer enn ti år, og tilbyr direkte tilkobling til et stort antall operatører, samt et bredt spekter av mobile bedriftstjenester.

"I Eniro ønsket vi en langsiktig strategisk partner på det mobile området, som både kan levere tekniske løsninger av høy kvalitet, og som kan gi oss et konkurransefortrinn overfor nye kunder, inkludert mobil CRM, kuponger og andre avanserte mobile markedsføringsfunksjoner", sier Thomas Nylænder, Product Manager for Telefonkatalogen Bedrift fra Eniro Norge.

For mer informasjon, vennligst kontakt: Kristin Castillo Eldnes IR- og informasjonssjef Tlf: +47 908 07 389 kristin.eldnes@aspiro.com eller Peter Tonstad Sjef for Mobile Solutions Tel: +47 481 76 102 peter.tonstad@aspiro.com

Aspiro har en unik posisjon som verdens eneste leverandør av komplette streamingtjenester for TV og musikk til partnere som ønsker å bruke sitt eget varemerke på tjenesten. Aspiro leverer også musikktjenesten WiMP direkte til konsumenter i Norge, Sverige og Danmark. Aspiro har mer enn 10 års erfaring fra mobilteknologi- og handel i Nordeuropa og leverer til selskaper over hele verden slik som Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel og VG. Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordiske Børs i Stockholm. Omsettingen for gjenværende virksomhet utgjorde i 2010 262 MSEK og selskapet har cirka 115 ansatte.