• BerGenBio ASA/

BerGenBio: Lovende data som viser bemcentinibs potensiale til å forbedre effekten av sjekkpunkthemmere presenteres på AACR’s årsmøte

Report this content

Bergen, Norge, 15. mars 2017 – BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), et onkologisk bioteknologiselskap i klinisk fase som utvikler 'first-in-class' hemmere av Axl kinase mot flere krefttyper, opplyser at lovende prekliniske data med BerGenBios ledende AXL-hemmer bemcentinib (tidligere BGB324) kommer til å bli presentert på American Association of Cancer Research (AACR) sitt årsmøte for 2018 i perioden 14-18. april i Chicago, USA.

Dataene viser bemcentinibs potensiale til å reversere kreftsvulsters evne til å undertrykke immunforsvaret og forsterke effekten av immunologiske sjekkpunkthemmere. Resultatene som presenteres gir økt støtte til det kliniske rasjonale for å kombinere bemcentinib med immunologiske sjekkpunkthemmere for å forbedre kreftbehandling. BerGenBio gjennomfører for tiden tre Fase II kliniske forsøk som evaluerer bemcentinib i kombinasjon med KEYTRUDA, som er en immunologisk sjekkpunkthemmer.

Abstract ID#: 6026

Poster presentation: Tirsdag 17. april 2018 KL. 8:00 AM - 12:00 PM, McCormick Place South, Exhibit Hall A, Poster Section 32

The abstract is now available online -  click here.

- SLUTT –

Om BerGenBio ASA

BerGenBio er et onkologisk bioteknologiselskap i klinisk fase som utvikler 'first-in-class' Axl kinasehemmere som kan bli en hjørnesten i kombinasjonsbehandling mot aggressive kreftformer. Selskapet er verdensledende i forståelsen av den essensielle funksjonen og rollen til Axl kinase i spredning av kreft, unnvikelse av immunforsvaret og legemiddelresistens ved en rekke aggressive krefttyper, både solide svulster og hematogene kreftformer.

BerGenBios ledende produkt, bemcentinib (BGB324), er en selektiv, kraftig Axl kinasehemmer av type "small molecule" Axl hemmer som inntas gjennom munnen. Bemcentinib er nå i fire forskjellige Fase II kliniske forsøk sponset av BerGenBio, der kliniske resultater ventes i løpet av 2018. Dette er den eneste selektive Axl hemmeren som er i klinisk utprøving.

De fire kliniske studiene BerGenBio sponser er:

• Bemcentinib med TARCEVA® (erlotinib) i fremskredet EGFR mutasjons-drevet ikke-småcellet lungekreft (NSCLC)
  • Bemcentinib med KEYTRUDA® (pembrolizumab) i fremskredet adenocarcinoma av lungen
  • Bemventinib med KEYTRUDA® i trippel negativ brystkreft (TNBC).
  • Bemcentinib som monoterapi og kombinasjonsterapi i akutt myelogen leukemi (AML)/myelodysplastisk dysplastisk syndrome (MDS)

De kliniske studiene som kombinerer bemcentinib med KEYTRUDA i adenocarcinoma av

lungen og TNBC er gjort i samarbeid med Merck & Co. Inc. (Kenilworth, NJ, USA) gjennom et datterselskap.

I tillegg er det en rekke investigator-sponsede studier underveis, inkludert en studie som tester bemcentinib med enten MEKINIST® (trametinib) pluss TAFINLAR® (dabrafenib) eller KEYTRUDA® i fremskredet føflekkreft, og en studie som kombinerer bemcentinib med docetaxel i fremskredet NSCLC.

BerGenBio utvikler samtidig en companion diagnostic test som skal identifisere hvilke pasientgrupper som mest sannsynlig vil ha nytte av behandling med bemcentinib. Dette vil fasilitere mer effektive registreringsstudier og støtte en kommersialiseringsstrategi som retter seg mot persontilpasset medisin.

Selskapet utvikler også en diversifisert pre-klinisk pipeline av potensielle

legemiddelkandidater, inkludert BGB149, et anti-AXL monoklonalt antistoff.

For ytterligere informasjon, vennligst se www.bergenbio.com

KEYTRUDA® is a registered trademark of Merck Sharp & Dohme Corp., a subsidiary of Merck & Co., Inc., Kenilworth, NJ, USA, TARCEVA® is a registered trademark of OSI Pharmaceuticals, LLC., marketed by Roche-Genentech. TAFLINAR® is a registered trademark of Novartis International AG and MEKINIST® is a registered trademark of GSK plc.

Richard Godfrey

Administrerende direktør BerGenBio ASA

David Dible, Mark Swallow, Marine Perrier
Citigate Dewe Rogerson
bergenbio@citigatedrwerogerson.com

+44 207 638 9571

Forward looking statements

This announcement may contain forward-looking statements, which as such are not historical facts, but are based upon various assumptions, many of which are based, in turn, upon further assumptions. These assumptions are inherently subject to significant known and unknown risks, uncertainties and other important factors. Such risks, uncertainties, contingencies and other important factors could cause actual events to differ materially from the expectations expressed or implied in this announcement by such forward-looking statements

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Tags: