BICs nye allsidige EZ Reach™ - lighter lanseres i norske butikker denne vinter

Report this content

Etter en vellykket lansering i USA kommer BICs nye allsidige lighter, EZ Reach™, til Norden akkurat i tide for at klokken skal skrus tilbake, og koselige vinterkvelder venter. Denne ultimate lighteren passer perfekt for alle anledninger hvor man ønsker å tenne lys, og den gjør det enkelt for forbrukerne å tenne stearinlys, peiser og griller, samtidig som den bidrar til å holde fingrene unna flammen.

Oslo 23. oktober 2023; Med sitt nye innovative design er BIC EZ Reach™ en perfekt kombinasjon av den ikoniske BIC Pocket Lighteren, og BIC multi-purpose lighteren, noe som gjør den til den ideelle følgesvennen for å tenne på vanskelig tilgjengelige steder samtidig som den bidrar til å holde fingrene unna flammen.

EZ Reach-lighteren™ har en forlenget stang på 3,5 cm som sørger for at fingrene holdes trygt unna flammen. Enten du tenner stearinlys, griller over bålet eller gjør deg klar til å varme deg ved peisen, er BIC EZ Reach der for å tenne opp. Den har størrelsen til en vanlig lommelighter, noe som gjør den enkel å holde, ha i vesken eller putte i lommen, og den er derfor praktisk å ha med seg.

–Da vi lanserte BIC EZ Reach™-lighteren i USA for to år siden, ble den umiddelbart en suksess, og en av våre mest vellykkede produktlanseringer i nyere tid, sier Mathias Freiholtz, administrerende direktør i BIC Nordic AB. Som markedsleder innen lightere fortsetter BIC å innovere for å bli stadig mer forbrukervennlige. Med BIC EZ Reach™ tilbyr vi en enkel og effektiv løsning for å tenne på steder som kan være vanskelig å nå, som stearinlys i glassbeholdere, kakkelovner, peiser og åpne griller, samtidig som vi sørger for at fingrene holdes trygt unna flammen. Vi er svært glade for å lansere denne ultimate lighteren på det nordiske markedet og tror den raskt vil bli en nødvendighet i alle hjem.

BICs motto er å tilby enkle, oppfinnsomme og pålitelige valg for alle, overalt, alltid, samtidig som vi tar hensyn til planeten, samfunnet og fremtidige generasjoner.

I denne sammenhengen forplikter BIC Lighters seg til å konvertere 80 % av sortimentet til mer miljøvennlige produkter i løpet av de kommende fem årene. BIC EZ Reach™-lighteren er designet med dette i tankene, og den produseres med 4 ganger mindre plast og 30 % mindre emballasje, noe som reduserer karbonutslippene med 66 % sammenlignet med standarden og større multi-purpose lightere (ifølge BICs interne estimater).

BIC har opprettholdt den samme forpliktelsen til sikkerhet og kvalitet i utformingen av BIC EZ Reach™ lighter som de gjør med alle sine lightere. De høytytende BIC EZ Reach™-lighterne har lang levetid og er utstyrt med et pålitelig tenningssystem som gir en flamme hver gang den brukes med ett enkelt klikk. De produseres i BICs lighterfabrikk i Spania og gjennomgår mer enn 50 kvalitets- og sikkerhetssjekker i løpet av produksjonsprosessen for å sikre at de oppfyller eller overgår alle standarder for forbrukersikkerhet.

I tråd med vårt fokus på verdi og rimelighet, er BIC EZ Reach™ tilgjengelig til en attraktiv pris cirke 29 NOK (anbefalt pris) i 8 vakre farger: mørkeblå, turkisblå, grønn, gul, oransje, rosa, rød og lilla, samt i en rekke stilige design som passer din stil og humør. En spennende 360° forbrukerkampanje vil bli lansert over deler av Norden denne høsten for å skape oppmerksomhet rundt produktet blant forbrukerne.

For mere information, kontakt venligst

Anna Åberg, Marketing Director Nordics

T : +46 76 823 88 84

E: anna.aberg@bicworld.com

BIC er verdensledende innen skrivesaker, lightere og utstyr för rakning, og bringer enkelhet og glede til hverdagen. I mer enn 75 år har selskapet hedret tradisjonen med å tilby høykvalitets, rimelige, essensielle produkter til forbrukere overalt. Gjennom denne urokkelige dedikasjonen har BIC blitt et av de mest anerkjente merkene og er et varemerke registrert over hele verden. I dag selges BIC-produkter i mer enn 160 land rundt om i verden og har ikoniske merker som BIC ® Kids, BIC FlexTM, BodyMarkTM by BIC ®, Cello®, Djeep ®, Lucky ® Stationery, Rocketbook ®, Soleil®, Tipp- Ex®, Us.TM, Wite-Out®, Inkbox TM og mer. I 2022 var BICs nettoomsetning 2.233,9 millioner euro. Selskapet er notert på "Euronext Paris," er en del av SBF120 og CAC Mid 60-indeksene og er anerkjent for sitt engasjement for bærekraftig utvikling og utdanning. Den fikk en A-lederskapspoeng fra CDP. For mer, besøk about.bic.com eller følg oss på LinkedIn, Instagram, Twitter eller YouTube.

Tags:

Quick facts