Anne Cecilie Graver Bjelke blir regnskapssjef i Bravida Norge

I sin kommende rolle, bringer Graver Bjelke med seg 28 års ledererfaring fra både privat næring og ideelle organisasjoner. Hennes kompetanse blir sentral for å styrke og veilede Bravida Norges regnskapsavdeling.

– For meg er det viktig å jobbe i en solid og anerkjent virksomhet, og jeg synes Bravida er en veldig spennende organisasjon med tydelige vekstambisjoner, der jeg kan bruke min kompetanse innen økonomi, regnskap og ledelse, sier den kommende regnskapssjefen som tiltrer stillingen 9. oktober.

Graver Bjelke kommer fra stillingen som organisasjonssjef i Kreftforeningen, der hun også var økonomisjef i 11 år. Tidligere har hun hatt roller som finance manager, økonomisjef og regnskapssjef i Oracle Norge AS, ABS Pumper AS og Telenor Mobil AS.

– Nå gleder jeg meg til å lære en ny bransje å kjenne, og sammen med teamet skape resultater. Vår rolle innenfor økonomi og regnskap er av stor betydning. Med god forståelse for virksomhetens behov kan vi være en tverrfaglig samarbeidspartner og ikke bare en støttefunksjon.

– Anne Cecilie har lang erfaring både som regnskapssjef og økonomisjef, så hun kommer inn med bred erfaring. Hun beskrives som en svært god leder og en veldig hyggelig kollega, og vil bidra til å styrke utviklingen og samarbeidet både i regnskapsavdelingen og hele økonomiorganisasjonen, sier påtroppende CFO i Bravida Norge, Susanne Larsen.

Regnskapssjefen blir en del av økonomiavdelingens styringsgruppe.

– Jeg er godt fornøyd med å ha fått besatt regnskapssjefstillingen med en så god kandidat som i tillegg begynner om bare kort tid. Nå er ledergruppen min komplett, sier Larsen.

Susanne Larsen
Økonomidirektør
E-post:    susanne.larsen@bravida.no

I Norge har vi omkring 3000 medarbeidere, rundt 60 avdelinger på mer enn 30 steder og omsatte for 4,1 milliarder norske kroner i 2021.

Bravidas langsiktige mål er å være klimanøytral i hele verdikjeden innen 2045. Totalt i Sverige, Norge, Danmark og Finland har vi omkring 12 000 medarbeidere og finnes på over 180 steder. I 2021 omsatte konsernet for 21,8 milliarder svenske kroner og Bravida-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm. Les mer på www.bravida.no