Bravida med klare ambisjoner om videre vekst i Vestfold og Telemark

Anders Byholt blir regiondirektør for Bravidas region Vestfold og Telemark 1. oktober. Han skal lede 300 av Bravidas medarbeidere, i en region med målsetting om 450 millioner kroner i omsetning i 2024.

Bravida satser på videre vekst både innenfor service- og prosjektvirksomheten i Vestfold og Telemark.

– Vi innehar en sterk posisjon innenfor leveranse av tjenester innen elektro, rør og ventilasjon i begge fylker og området Anders nå tar over er viktig for Bravida, sier Øyvind Hagen, divisjonsdirektør for Bravidas divisjon Østlandet, og legger til:

– Jeg er veldig glad for at Anders nå tar over jobben som regiondirektør. Vi skal vokse videre både gjennom organisk vekst og oppkjøp samtidig som vi trenger flere faglærte og lærlinger i tiden fremover. Samtidig vil vi øke på spesialområdene Fire & Security og byggautomasjon i regionen.

Årets leder i avdeling med sterk vekst

– Jeg gleder meg stort til å ta fatt på arbeidet med å styrke Bravidas posisjon i Vestfold og Telemark, sier Anders Byholt, som de siste årene har vært avdelingsleder for Bravidas elektroavdeling i Asker og Bærum.

Avdelingen har i disse årene hatt en solid vekst, meget gode resultater, og Byholt ble i april 2024 kåret som Årets leder for sine 105 medarbeidere under Bravidas ledersamling. Prosessen med å finne en ny leder for Bravidas elektroavdeling i Asker og Bærum er i gang.

– Det har vært noen fantastiske år, og vi har sammen fått avdelingen opp på et nivå som den aldri har vært på før, både organisatorisk og resultatmessig. Det er veldig moro å ha vært med på å skape en slik utvikling på disse årene, og gjør at det også føles naturlig å nå fortsette ferden inn i en ny rolle, nå når avdelingen er på et godt sted.

Omfattende bransjekompetanse

Byholt har som mange ledere i bygg- og anleggsbransjen bakgrunn som fagarbeider. Han startet sin reise som lærling i Lefdal Installasjon, der han videre ble elektromontør, prosjektleder og serviceleder og autorisert installatør. Deretter gikk ferden videre til ulike stillinger i Kreativ Elektro og Drammens- og Sandefjord-bedriften Ingeniør Ivar Pettersen.

De siste fem årene før han kom inn i Bravida, var han leder for sin egen bedrift, Volt Elektro AS, som hadde rundt 10 årsverk og knyttet til seg en mengde solide kunder.

– I 2021 valgte jeg å selge selskapet til Bravida, og det var i den forbindelse jeg også fikk mulighet til å gå inn i rollen som avdelingsleder i Asker og Bærum. Bravida har gitt meg muligheten til å utvikle meg videre som leder, og jeg ser på dette som en mulighet til å nå kunne gi mer tilbake til Bravida i en mer omfattende rolle.

Øyvind Hagen
Divisjonsdirektør Divisjon Østlandet
E-post:    oyvind.hagen@bravida.no

Velfungerende bygninger utgjør en forskjell – derfor finnes Bravida. Som Nordens ledende leverandør av tekniske helhetsløsninger innen service og installasjon hjelper vi våre kunder med å skape velfungerende og bærekraftige bygninger. Vi tilbyr tjenester innen elektro, rør og ventilasjon, og spesialområdene brann og sikkerhet, automasjon, sprinkleranlegg, kjøling, elkraft og teknisk bygningsdrift.

I Norge har vi omkring 3 650 medarbeidere, rundt 70 avdelinger på mer enn 30 steder og omsatte for 5,9 milliarder norske kroner i 2023.

Bravidas langsiktige mål er å være klimanøytral i hele verdikjeden innen 2045. Totalt i Sverige, Norge, Danmark og Finland har vi omkring 12 000 medarbeidere og finnes på over 180 steder. I 2023 omsatte konsernet for 29,4 milliarder svenske kroner og Bravida-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm. Les mer på www.bravida.no.