Bravida satser videre på brann og sikkerhet og kjøper Viste & Sømme AS

Oppkjøpet er et ledd i en strategisk satsning innen fire & security som fagområde, og blir gjennomført 1. februar i 2023.

– Dette oppkjøpet gjør at Bravida kan tilby svært gode løsninger innen et av våre viktigste satsningsområder også på Sør-Vestlandet, og styrker Bravidas tilstedeværelse i markedet betydelig, sier regiondirektør i Bravida Norges region Agder/Rogaland, Trond-Lauritz Larsen.

Avtalen gjelder kjøp av 100 % av aksjene i Viste & Sømme AS.

Spesialisert på banksikkerhet

Viste & Sømme AS ble etablert i 1975, med hovedkontor i Stavanger og en avdeling i Bergen. Selskapet omsatte i 2021 for rundt 22 millioner kroner. Tradisjonelt jobbet selskapet mot banksegmentet med leveranse og seddel- og myntbehandlingsutstyr, og leverer i dag sikkerhetsløsninger innen alarm, ITV, adgangskontroll, sikkerhetsutstyr og kontanthåndteringsmaskiner.

Oppkjøpet av Viste & Sømme AS underbygger også Bravidas strategi om å bygge opp og forsterke miljøer innen fire & security i alle regioner. Selskapet blir en del av Bravida Norges region Agder/Rogaland, som en egen avdeling for fire & security.

Viktig kompetanse

– Viste & Sømme AS er kjent som en kvalitetsleverandør innen sikkerhetsbransjen i Stavanger-området. De ansatte innehar kompetanse som blir viktig fremover for å sikre bygg, eiendom og anlegg i den urolige verden vi lever i, sier divisjonsdirektør for Bravida Norges divisjon Kysten, Ronny Øvrevik.

Selskapet har ti medarbeidere samt en kontormedarbeider og en lærling. Medarbeiderne har lang ansiennitet og høy kompetanse. Viste & Sømme AS har en sterk posisjon i sitt marked, og de største kundene er store private og offentlige aktører.

– Tiden var moden for å finne en ny partner som kan sikre Viste & Sømme AS videre lønnsom vekst. Vi ser frem til å bli med på Bravidas satsning innen vårt fagområde, som en egen avdeling i virksomheten, sier daglig leder av Viste & Sømme AS, James N. Miller.

Ronny Øvrevik
Divisjonsdirektør Divisjon Kysten
Mobil:      +47 414 40 661
E-post:   ronny.ovrevik@bravida.no

I Norge har vi omkring 3000 medarbeidere, rundt 60 avdelinger på mer enn 30 steder og omsatte for 4,1 milliarder norske kroner i 2021.

Bravidas langsiktige mål er å være klimanøytral i hele verdikjeden innen 2045. Totalt i Sverige, Norge, Danmark og Finland har vi omkring 12 000 medarbeidere og finnes på over 180 steder. I 2021 omsatte konsernet for 21,8 milliarder svenske kroner og Bravida-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm. Les mer på www.bravida.no