• Bravida Norge/

Bravida vokser på Sørlandet – Gjennom oppkjøp av Elektro-entreprenøren Arendal AS vil Bravida Norge nå kunne tilby elektro som fagområde også i østre del av Agder

Bravida inngikk i dag avtale om kjøp av 100 % av aksjene i Elektro-entreprenøren Arendal AS. Dette vil styrke Bravidas posisjon innen elektro på Sørlandet betydelig. Kjøpet vil bli gjennomført 2. mai i år.

– Dette oppkjøpet styrker vårt tilbud til kunder i Arendal, Grimstad og Tvedestrand, og forsterker vår evne til å levere gode prosjekt- og servicetjenester på elektro betraktelig. Elektro-entreprenøren har i tillegg sertifiseringer og kompetanse innen automasjon og fire & security, noe som vil styrke regionens satsing innen disse fagområdene, sier regiondirektør for region Agder/Rogaland i Bravida Norge, Trond-Lauritz Larsen.

Elektro-entreprenøren Arendal AS ble etablert i 1989 og har en årlig omsetning på omkring 46 millioner kroner. Selskapet har vært en del av den landsomdekkende elektrikerkjeden EL-PROFFEN, og har en sterk posisjon i Agder spesielt innen servicemarkedet. Elektro-entreprenøren vil bli en del av Bravida Norges region Agder/Rogaland.

– For oss i Bravida henger dette godt sammen med vår strategi og ambisjon om vekst, med ekstra fokus på servicesegmentet. Vi er veldig godt fornøyd med at Elektro-entreprenøren blir en del av Bravida, og at vi med dette også får en elektroavdeling i Arendal, noe som øker vår tilstedeværelse i servicemarkedet i regionen. Med den sterke kompetansen de har på fagområdet, ønsker vi Elektro-entreprenøren Arendal AS velkommen inn i Bravida. Sammen blir vi bedre enn hver for oss, sier divisjonsdirektør for divisjon Kysten i Bravida Norge, Ronny Øvrevik.

Selskapets 31 medarbeidere har spisskompetanse innen svakstrøm, sterkstrøm og internkontroll med montører som ivaretar de fleste installasjonsoppgaver, i tillegg til erfarne ingeniører og teknikere med spesialkompetanse også innen prosjektledelse. Blant Elektro-entreprenørens største kunder er flere offentlige serviceaktører.

Elektro-entreprenøren Arendal AS har også sterkt fokus på bærekraft, og er blant annet Miljøfyrtårn-sertifisert, noe som stiller strenge krav til arbeidsmiljø, innkjøp, energi, transport, avfall, utslipp og estetikk. Dette er i tråd med Bravidas bærekraftstrategi og -arbeid, og veien mot målet om å være klimanøytrale gjennom hele verdikjeden innen 2045.

– Bravida og Elektro-entreprenøren Arendal AS har vært på flere prosjekter sammen og slik kom dialogen i gang om oppkjøp. Nå er vi klare for å forberede oss på et generasjonsskifte. Det blir en spennende reise å være med å legge fokus på også elektroservice i området Arendal, Grimstad og Tvedestrand som en del av Bravida, forteller daglig leder av Elektro-entreprenøren Arendal AS, Fredrik Pedersen.

Ronny Øvrevik
Divisjonsdirektør Divisjon Kysten
Mobil:      +47 414 40 661
E-post:   ronny.ovrevik@bravida.no

I Norge har vi omkring 3000 medarbeidere, rundt 60 avdelinger på mer enn 30 steder og omsatte for 4,4 milliarder norske kroner i 2020.

Bravidas langsiktige mål er å være klimanøytral i hele verdikjeden innen 2045. Totalt i Sverige, Norge, Danmark og Finland har vi omkring 12 000 medarbeidere og finnes på over 180 steder. I 2020 omsatte konsernet for 21,1 milliarder svenske kroner og Bravida-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm.