Clas Ohlson vokser i Drammen med enda en butikk

På formiddagen i dag åpnet Clas Ohlsons nye butikk i Drammen. Clas Ohlson har nå tre butikker i Drammen.

- Det føles utrolig gøy å fortsette å vokse i Drammen og åpne en tredje butikk. Den nye butikken ligger veldig lett tilgjengelig og gjør at vi nå dekker hele Drammen kommune, sier Rune Johansen, Country Operations Manager.

Den nye Clas Ohlson-butikken ligger på kjøpesenteret CC Drammen i østlige Drammen og har et salgsareal på 860 kvadratmeter. I butikken finnes hele Clas Ohlsons sortiment med blant annet oppbevarings- og rengjøringsprodukter, teknologiprodukter og produkter for bygging og reparasjon.

Fra før har Clas Ohlson en butikk i Buskerud vest for Drammen og en butikk på Gulskogen Kjøpesenter i Drammen.

- Det blir veldig enkelt for drammenserne å handle det de trenger til hjemmefiksingen, sier Rune Johansen, Country Operations Manager.

Butikkåpningen er Clas Ohlsons andre åpning i Norge i 2024 og i løpet av året planlegges ytterligere fire butikketableringer i Norge. Blant annet åpnes en ny butikk på Alti Eikunda i Egersund som blir Clas Ohlsons hundrede butikk på det norske markedet.

Totalt har Clas Ohlson nå 232 butikker fordelt på Sverige: 98, Norge: 96 og Finland: 38.

Kommende butikkåpninger

Tønsberg, Kilen – planlagt åpning september 2024
Tynset, Elfengveien – planlagt åpning oktober 2024
Fredrikstad, Værstetorvet – planlagt åpning november 2024
Egersund, Alti Eikunda – planlagt åpning november 2024

Helsingborg, Kullagatan – planlagt åpning juni 2024
Lidingö, Lidingö Centrum – planlagt åpning september 2024

Örebro, Boglundsängen – planlagt åpning september 2024
Burlöv, Burlöv Center – planlagt åpning september 2024

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anders Wahl, pressekontakt, +46 72 143 00 89, anders.wahl@clasohlson.se

Clas Ohlson ble grunnlagt i 1918 som et postordrefirma i Insjön i Dalarna. I dag er vi et detaljhandelsselskap med kunder i tre markeder, cirka 5 000 ansatte og en omsetning på rundt 10  milliarder svenske kroner. Clas Ohlsons B-aksje er børsnotert på Nasdaq Stockholm. Mye har skjedd siden 1918, men en ting har vært det samme gjennom alle år: at vi vil hjelpe mennesker med å fikse sine hjem med praktiske og bærekraftige løsninger til attraktive priser. Les mer om oss og hvordan vi gjør hjemmefiksingen tilgjengelig, bærekraftig og morsomt for alle på about.clasohlson.com.