Clas Ohlson växer i Drammen med ännu en butik

I dag på förmiddagen öppnade Clas Ohlsons nya butik i Drammen, söder om Oslo. Clas Ohlson har nu tre butiker i Drammen.

- Det känns otroligt kul att fortsätta växa i Drammen och öppna en tredje butik. Den nya butiken ligger väldigt lättillgängligt och gör att vi nu täcker in hela Drammens kommun, säger Rune Johansen, Country Operations Manager.

Den nya Clas Ohlson-butiken ligger i köpcentret CC Drammen i östra Drammen och har en försäljningsyta på 860 kvadratmeter. I butiken finns hela Clas Ohlsons sortiment med bland annat förvarings- och städprodukter, teknikprodukter och produkter för att bygga och reparera.

Sedan tidigare har Clas Ohlson en butik i Buskerud väster om Drammen och en butik i Gulskogen Kjøpesenter i centrala Drammen.

- Det blir väldigt enkelt för Drammenborna att handla det de behöver till sitt hemmafix, säger Rune Johansen, Country Operations Manager.

Butiksöppningen är Clas Ohlsons andra öppning i Norge under 2024 och under året planeras ytterligare fyra butiksetableringar i Norge. Bland annat öppnas en ny butik i Alti Eikunda i Egersund som blir Clas Ohlsons hundrade butik på den norska marknaden.

Totalt har Clas Ohlson nu 232 butiker fördelade på Sverige: 98, Norge: 96 och Finland: 38.

Framtida butiksetableringar

Helsingborg, Kullagatan – planerad öppning juni 2024
Lidingö, Lidingö Centrum – planerad öppning september 2024
Örebro, Boglundsängen – planerad öppning september 2024