Clas Ohlsons nye Oslo-butikk har åpnet - 1 600 kvadratmeter over to etasjer

En av Clas Ohlsons største butikker i Norge ble innviet klokken 10 i formiddag. Butikken ligger like ved Oslo Sentralstasjon, midt i Oslo sentrum.

- Vi får en stor butikk med en fantastisk beliggenhet i hjertet av Oslo der titusenvis av mennesker passerer hver dag. Butikken har blitt utrolig fin, og det føles veldig bra å åpne den, sier Rune Johansen, Country Operations Manager.

Den nye butikken ligger i Stenersgata, like ved Oslo S, og er med sine 1 606 kvadratmeter fordelt på to plan den nest største Clas Ohlson-butikken i Norge.

Allerede onsdag åpnet butikken for utvalgte medlemmer av Clas Ohlsons kundeklubb, Club Clas, og klokken ti i dag var det offisiell åpning. Dermed har Clas Ohlson nå fire butikker i Oslo sentrum.

- Interessen for åpningen har vært veldig stor, og det er tydelig at vi er svært populære i Oslo. Med våre fire butikker i sentrum blir det nå veldig enkelt for Oslos innbyggere å finne det de trenger til fiksing i hjemmet, sier Rune Johansen.

Clas Ohlson åpnet sin aller første butikk i Norge i 1991 i Torggata i Oslo sentrum, og har nå totalt 95 butikker i Norge.  I løpet av året er det planlagt ytterligere fire butikker i Norge og totalt 12 i hele Norden.

Kommende butikkåpninger

Drammen, CC Drammen – planlagt åpning mai 2024

Tønsberg, Kilen – planlagt åpning september 2024
Tynset, Elfengveien – planlagt åpning oktober 2024
Fredrikstad, Værstetorvet – planlagt åpning november 2024

Falkenberg, Gallerian Stortorget – planlagt åpning april 2024
Malmö, Kronprinsen – planlagt åpning april 2024
Vetlanda, Nydala Handelsområde – planlagt åpning april 2024
Lund, Stora Södergatan – planlagt åpning mai 2024
Helsingborg, Kullagatan – planlagt åpning juni 2024
Lidingö, Lidingö Centrum – planlagt åpning september 2024
Burlöv, Burlöv Center – planlagt åpning september 2024

Uleåborg / Oulu, Kaakkuri Retail Park – planlagt åpning april 2024

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anders Wahl, pressekontakt, +46 72 143 00 89, anders.wahl@clasohlson.se

Clas Ohlson ble grunnlagt i 1918 som et postordrefirma i Insjön i Dalarna. I dag er vi et detaljhandelsselskap med kunder i tre markeder, cirka 5 000 ansatte og en omsetning på rundt 9 milliarder svenske kroner. Clas Ohlsons B-aksje er børsnotert på Nasdaq Stockholm. Mye har skjedd siden 1918, men en ting har vært det samme gjennom alle år: at vi vil hjelpe mennesker med å fikse sine hjem med praktiske og bærekraftige løsninger til attraktive priser. Les mer om oss og hvordan vi gjør hjemmefiksingen tilgjengelig, bærekraftig og morsomt for alle på about.clasohlson.com.