Clas Ohlsons nya Oslo-butik är öppen - 1 600 kvadratmeter i två plan

En av Clas Ohlsons största butiker i Norge invigdes idag kl. 10 på förmiddagen. Butiken ligger intill Oslo centralstation mitt i centrala Oslo.

- Vi får en stor butik i ett fantastiskt läge i hjärtat av Oslo där tiotusentals människor passerar varje dag. Butiken har blivit otroligt fin och det känns verkligen kul att öppna den, säger Rune Johansen, Country Operations Manager.

Den nya butiken ligger på Stenersgata, snett mitt emot Oslo centralstation och är med sina 1 600 kvadratmeter försäljningsyta i två plan den näst största Clas Ohlson-butiken i Norge.

Redan på onsdagen smygöppnade butiken för utvalda medlemmar i Clas Ohlsons kundklubb Club Clas och klockan 10 i dag skedde den officiella invigningen. Därmed har nu Clas Ohlson tre butiker i Oslo centrum.

- Intresset för öppningen har varit väldigt stort och det märks att vi är omtryckta i Oslo. Med våra tre butiker i centrum blir det nu väldigt smidigt för Osloborna att hitta det de behöver till sitt hemmafix, säger Rune Johansen.

Clas Ohlson öppnade sin allra första butik i Norge 1991 på Torggata i centrala Oslo och totalt finns det nu 95 butiker i Norge.  Under året planeras ytterligare fyra butiksetableringar i Norge och totalt 12 i hela Norden.

Framtida butiksetableringar

Falkenberg, Gallerian Stortorget – planerad öppning april 2024
Malmö, Kronprinsen – planerad öppning april 2024
Vetlanda, Nydala Handelsområde – planerad öppning april 2024