Fortsatt sterk vekst

STOCKHOLM – 27. april 2023 – ContextVision, et medisinsk teknologiprogramvareselskap som spesialiserer seg på bildebehandling, legger i dag frem sitt resultat for første kvartal.

Den sterke veksten fortsetter. I første kvartal 2023 hadde selskapet en omsetning på SEK 32,4 millioner (27,2), en økning på 19 prosent og en EBITDA på SEK 13,1 millioner (9,2), en økning på 42 prosent.

- Vi fortsetter å vokse kjernevirksomheten vår betydelig, mer enn veksten i bransjen generelt, noe som er i tråd med vår strategi, sier administrerende direktør Gerald Pötzsch i ContextVision.

Vår strategi med å fokusere på større OEMer, ser vi bærer frukter, hvor hovedveksten er et resultat av disse kundene. Spesielt i første kvartal står Asia-regionen for flertallet av nye kontrakter, mens ultralyd fortsetter å være det sterkeste forretningsområdet globalt. Parallelt er røntgenporteføljen utviklet med nye funksjonaliteter i løpet av året, for ytterligere å styrke veksten i dette forretningsområdet.

- Vi har en veldig velfungerende, voksende og lønnsom kjernevirksomhet. Ettersom vi ønsker at selskapet skal ta neste sprang, har vi også begynt å undersøke flere virksomhetsområder der vi tror vår tekniske kompetanse kan slå betydelig ut. Fremtiden ser veldig lys ut, fortsetter Pötzsch.

For ytterligere informasjon, kontakt Gerald Pötzsch på E- post: gerald.potzsch@contextvision.com eller besøk gjerne også: www.contextvision.com.

ContextVision er et selskap innen medisinsk teknologiprogramvare som spesialiserer seg på bildeanalyse og kunstig intelligens. Som global markedsleder innen bildeforbedring er selskapet en pålitelig partner til ledende produsenter av ultralyd-, røntgen- og MR-utstyr over hele verden.

Selskapets ekspertise er å utvikle kraftige programvareprodukter, basert på proprietær teknologi og kunstig intelligens for bildebaserte applikasjoner. ContextVisions avanserte teknologi hjelper klinikere nøyaktig å tolke medisinske bilder, et avgjørende grunnlag for bedre diagnose og behandling.

Selskapet ble etablert i 1983 og har base i Sverige med lokal representasjon i USA, Japan, Kina og Korea. ContextVision er notert på Oslo Børs under ticker CONTX.

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Denne informasjonen er å betrakte som innsideinformasjon i henhold til EUs markedsmisbruksforordning, og er underlagt kravene til offentliggjøring i norsk Lov om verdipapirhandel.