DigiPlex styrker ledelsen i Sverige og Danmark

Report this content

DigiPlex, Nordens ledende datasenterleverandør, har rekruttert to erfarne Operations Managers – Per Lähdet i Sverige og Mark Kjeldstrøm i Danmark, til å ta driftsansvaret for DigiPlex’ datasentre i de to markedene. Kundernes høye krav til sikkerhet og innovative og bærekraftige løsninger krever kontinuerlig utvikling av DigiPlex’ organisasjon, noe som også er en viktig og vellykket del av selskapets vekststrategi.

DigiPlex ser en stor og økende interesse i markedet for selskapets fem datasentre i Sverige, Norge og Danmark. Til fordel for selskapets kunder, og for ytterligere å øke selskapets konkurranseevne, utvikles og kalibreres organisasjonen kontinuerlig. Dette er avgjørende for å fortsette å tiltrekke seg markedets sterkeste kompetanse og lederprofiler.

- I vår rekrutteringsprosess har vi lagt stor vekt på en solid og langvarig erfaring innen datasenterbransjen, kunnskap om det nyeste innen sikkerhetsløsninger og -teknologi, samt et bredt og sterkt nettverk av leverandører og kunder. Vi stiller høye krav, og derfor er vi også veldig glade for å kunne tiltrekke oss så sterke profiler som Per Lähdet og Mark Kjeldstrøm, som utvilsomt vil bidra til økt verdi for våre kunder og for DigiPlex, sier Halvor Bjerke, Head of Operations hos DigiPlex.

Kort om Per Lähdet

Per Lähdet har vært ansatt som Operations Manager ved DigiPlex’ datacenter i Upplands Väsby, utenfor Stockholm siden 1. oktober 2018. Per har en lang og solid erfaring fra sine ti år i bransjen, senest hos Amazon Web Services’ etablering i Sverige og før det i fire år hos Interxion Sverige, samt Johnson Controls, der Per var ansvarlig for drift av IBMs datasentre i Sverige. Se ytterligere informasjon på LinkedIn.

Kort om Mark Kjeldstrøm

Mark Kjeldstrøm har vært ansatt som Operations Manager på DigiPlex’ datasenter i København siden 1. august 2018. Mark har mer enn 10 års datasentererfaring fra noen av Danmarks største virksomheter, Novo og ISS samt Johnson Control som Property manager og Critical services manager. Se ytterligere informasjon på LinkedIn.

DigiPlex designer, bygger og driver datasentere i Norden. DigiPlex spesialiserer seg på å levere spesialtilpassede, sikre og svært driftsstabile IT-miljøer med den høyest mulige tilgjengeligheten. Både private og offentlige organisasjoner, inkludert sikkerhetssensitive kunder innen offentlig sektor og finans, har vist DigiPlex tillit ved å la dem huse sine datasenterløsninger. Alle DigiPlex sine datasentere får energi fra bærekraftige energikilder. Les mer på: www.digiplex.com

I vår rekrutteringsprosess har vi lagt stor vekt på en solid og langvarig erfaring innen datasenterbransjen, kunnskap om det nyeste innen sikkerhetsløsninger og -teknologi, samt et bredt og sterkt nettverk av leverandører og kunder. Vi stiller høye krav, og derfor er vi også veldig glade for å kunne tiltrekke oss så sterke profiler som Per Lähdet og Mark Kjeldstrøm, som utvilsomt vil bidra til økt verdi for våre kunder og for DigiPlex.
Halvor Bjerke, Head of Operations hos DigiPlex