First Camp styrker sitt bærekraftsarbeid med ny ESG Manager

First Camp, Skandinavias ledende campingkjede, tar ytterligere et steg i sitt engasjement for bærekraft og miljø ved å ønske Jenny Ell velkommen som ny ESG Manager. Jenny Ell, som tidligere har jobbet med bærekraft hos Kungsängen og har mange års erfaring innen området, tiltrådte sin nye rolle i mai 2024.

First Camp har de siste årene fokusert på å styrke sitt bærekraftsarbeid, blant annet er målet at nye destinasjoner som kjøpes opp skal bli miljøgodkjente innen to år. I Sverige er 97% av destinasjonene godkjente, og i Norge og Danmark blir 80% godkjente i løpet av 2024. Kjeden jobber i dag med Green Key, en internasjonal miljømerking som stiller høye krav til bærekraft, miljøledelse og redusert klimapåvirkning innen turisme og besøksnæring. Dette inkluderer for eksempel initiativer for å redusere CO2-utslipp og omstillingen til elbiler.

"Jeg er veldig glad for å kunne ønske Jenny velkommen til First Camp. Bærekraft er et av de viktige områdene der vi ønsker å være et forbilde i campingverdenen, både når det gjelder å ta vare på klima og miljø som er vårt utstillingsvindu og arbeidsplass, og innen sosiale spørsmål, for eksempel å være en profesjonell arbeidsgiver. Med Jennys erfaring og lidenskap for bærekraftsspørsmål er jeg overbevist om at vi vil styrke vår posisjon innen bærekraftig turisme", sier Johan Söör, administrerende direktør hos First Camp.

Jenny Ell ser frem til sin nye rolle og de mulighetene som den innebærer for å drive bærekraftsarbeidet fremover.

"Jeg er veldig entusiastisk over å begynne hos First Camp og bidra til å styrke bærekraftsarbeidet. Min overbevisning er at bærekraft ikke bare har en positiv innvirkning på mennesker og planeten, men også forbedrer selskapers konkurranseevne. Jeg ser frem til å jobbe sammen med mine nye kolleger for å støtte og gi råd til hele konsernet i vår felles streben mot en mer bærekraftig fremtid", sier Jenny Ell.

First Camp har som mål å integrere ytterligere bærekraftsinitiativer i flere deler av sin virksomhet, for eksempel innen selskapets food & beverage-konsept samt rengjøring & vaktmestertjenester, og fortsette å være en foregangsfigur innen bærekraftig turisme i Skandinavia.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Jenny Ell
ESG Manager, First Camp
jenny.ell@firstcamp.se
+46 (0)72-660 31 78

Administrerende direktør, First Camp

Om oss

First Camp er Skandinavias største campingkjede, med over 70 destinasjoner fra svenske Boden i nord til danske Frigård i sør, inkludert fire destinasjoner i Norge. Også merkevarene Leksand Resort, Kronocamping Lidköping og Jesperhus Feriepark inngår i konsernet. First Camps hjerte banker for alle som elsker å bo i hytte, campingvogn, bobil eller telt, og konsernet har årlig cirka seks millioner gjestedøgn. Selskapet brenner for å tilgjengeliggjøre naturskjønne og vakre steder, og og å skape gjennomtenkte og unike opplevelser. First Camp vil bli den verdensledende campingkjeden, gjennom sitt klare fokus på innovasjoner og bransjeutvikling, satsninger på bærekraft og selvfølgelig – fantastisk fornøyde gjester.