Lederskifte i Gjensidige Bank

Report this content

Krister Aanesen vil tiltre som administrerende direktør i Gjensidige Bank når Hans Harén går av med pensjon senere i år. Aanesen er i dag konserndirektør i Gjensidige Forsikring.

Styret i Gjensidige Bank har i dag vedtatt å ansette Krister Aanesen som administrerende direktør i Gjensidige Bank. Han vil etterfølge Hans Harén, som går av med pensjon senere i år etter å ha ledet banken siden 2011.

-Den tiden jeg har ledet banken har vært preget av sterk vekst i volum, samtidig som lønnsomheten har blitt betydelig styrket. Det er svært givende å jobbe med en organisasjon med så mange kompetente og engasjerte medarbeidere. Jeg er sikker på at Krister vil videreutvikle banken på en god måte, sier Harén.

Aanesen tiltrer i banken 1. august i år, og vil overta som administrerende direktør ved årsskiftet.

-Banken har hatt en veldig god utvikling under Hans’ ledelse, og jeg er glad for at vi får en periode med overlapping, sier Aanesen.

Han har vært konstituert som konserndirektør i Gjensidige Forsikring, med ansvar for divisjon Privat, siden konserndirektør Hege Yli Melhus Ask gikk ut i foreldrepermisjon i fjor. Aanesen er utdannet sivilingeniør ved Strathclyde-universitetet i Storbritannia, og har en MBA fra Kellogg School of Management ved Northwestern University i USA.

Kommunikasjonssjef Christian H. Haraldsen. Tlf: 47 907 87 449