Fornyet serviceavtale med Hafslund

Goodtech Projects & Services AS har vunnet en kontrakt for drift, vedlikehold og beredskap inkludert vaktordning for Hafslunds fjernkontroll- og sambandssystemer for drift og overvåkning av elnettet og kraftproduksjon.

Anleggene ligger spredt i et 40-talls kommuner i Akershus, Oslo og Østfold. Kontrakten bygger på flere mindre avtaler Goodtech har hatt for drift, vedlikehold og vaktordning.

Goodtech har over flere år assistert Hafslund med utbygging og vedlikehold av deres fjernkontrollsystemer og kommunikasjonsløsninger. For øvrig er Hafslunds fjernkontroll- og sambandssystemer et av landets største i sitt slag.

Kontrakten går over 3 år og har en estimert verdi på NOK 22,5 millioner med  opsjon på forlengelse.

- Vi er meget fornøyd og stolte av å ha fått fornyet tillit hos Hafslund der vi sikrer spennende oppdrag for Goodtech, sier Håkon Langdal, leder av Goodtechs Oslokontor og Geir Sørum som er avtaleansvarlig.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Håkon Langdal, Regionsjef Goodtech Oslo, tlf +47 90928490, E-post: haakon.langdal@goodtech.no
Vidar Låte, Konsernsjef, Goodtech ASA, tlf  +47 815 68 600, E-post: vidar.laate@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.