Goodtech sikrer kraftforsyningen til Karlstad sentralsykehus

Goodtech Projects & Services AB har vunnet fornyet tillit hos Landstinget i Värmland i forbindelse med oppføringen av et nytt operasjonsbygg ved sentralsykehuset i Karlstad. Oppdraget omfatter forsterkning og utbygging av kraftforsyningen til sykehuset, og ordreverdien er ca. SEK 33 millioner.

-          Opp gjennom årene har vi hatt et godt samarbeid med Landstinget i Värmland. Blant de seneste leveransene kan nevnes et nytt reservekraftanlegg til sentralsykehuset i Karlstad og en ny mottaksstasjon for Arvika sykehus, sier Kjell Jacobson, Goodtechs kraftsjef i divisjon Sverige Syd.

Goodtechs nye oppdrag omfatter hele kjeden - fra prosjektering og konstruksjon, materialleveranse og montasje, til ferdigstilt og driftsklart anlegg. I leveransen inngår blant annet to nye elektrostasjoner og forsterkning med nye høy- og lavspenningsfordelingstavler samt transformatorer i eksisterende stasjoner ved sentralsykehuset.

-          Våre medarbeidere i Värmland gledes over en bra start på året, med nye oppdrag til blant annet PEAB, NCC og Uddeholm AB. Men selvfølgelig toppes vår gode ordreinngang i regionen av denne omfattende nye kraftleveransen til sentralsykehuset i Karlstad, konstaterer Magnus Falkman, Goodtechs divisjonssjef i Sverige Syd.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Kjell Jacobson, kraftsjef, Goodtech, divisjon Sverige Syd, tlf +46 72 732 59 56, E-post: kjell.jacobson@goodtech.se
Magnus Falkman, divisjonssjef, Goodtech, divisjon Sverige Syd, tlf +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.