Goodtech styrer nye Mall of Scandinavia

Goodtech Projects & Services AB har fått flere oppdrag i forbindelse med oppføringen av nye Mall of Scandinavia i Stockholm. Det er tidligere inngått en partneringavtale med PEAB Sverige AB for el- og teleinstallasjoner til det nye kjøpesenteret. Nå kompletteres denne med ansvaret for en funksjonsleveranse innen automatisering.

-     Det er morsomt at vi også har lyktes med å få inn automatiseringsdelen i dette store og komplekse prosjektet, sier Björn Hellström, automasjonssjef ved Goodtech divisjon Sverige Syd. Oppdraget plasserer Goodtech i førersetet når det gjelder web-basert byggovervåking, som er en svært interessant trend på markedet.

PEAB Sverige AB er hovedentreprenør i prosjekt Mall of Scandinavia og også bestilleren i samtlige av Goodtechs oppdrag. Partene er enige om at kontraktens totale omfang ikke skal oppgis.

-     Et godt samarbeid med PEAB i byggeprosjekter i samme størrelsesorden, som for eksempel Tele2-arena i Stockholm og MAX-lab IV i Lund, samt vår tekniske bredde og kapasitet til å mobilisere montører og teknikere, er den største årsaken til at vi på nytt får bidra i oppdrag som forplikter, kommenterer Magnus Falkman, divisjonssjef ved Goodtech Sverige Syd.

Mall of Scandinavia bygges i tilknytning til nye Friends Arena i Solna og blir Nordens største kjøpesenter med et butikkareal på totalt 101 000 m2. Byggherre er Rodamco AB og innvielsen er planlagt til høsten 2015.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Magnus Falkman, Divisjonssjef Goodtech Sverige Syd, tlf. +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 2 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.