Goodtech styr nya Mall of Scandinavia

Goodtech Projects & Services AB utökar sina åtaganden i anslutning till nya Mall of Scandinavia i Stockholm. Det nya kontraktet omfattar ansvar för en funktionsleverans inom automation och kompletterar det tidigare partneringsavtalet med PEAB Sverige AB avseende el- och teleinstallationer till det nya köpcentret.

-     Det är riktigt roligt att vi även lyckats få in automationsdelen i detta stora och komplexa projekt, säger Björn Hellström, automationschef inom Goodtech division Syd. Uppdraget placerar Goodtech i framkant när vi tar steget fullt ut i webbaserad fastighetsövervakning, vilket är en mycket intressant trend på marknaden.

PEAB Sverige AB är huvudentreprenör i projekt Mall of Scandinavia och tillika beställare i Goodtechs samtliga åtaganden. Parterna är eniga om att inte uppge det totala kontraktets omfång.

-     Ett gott samarbete med PEAB i byggprojekt av samma omfattning, ex Tele2-arena i Stockholm och MAX-lab IV i Lund, samt vår tekniska bredd och kapacitet att kraftsamla montörer och tekniker är största anledningen till att vi på nytt får bidra i uppdrag som förpliktigar, kommenterar Magnus Falkman, divisionschef Sverige Syd Goodtech.

Mall of Scandinavia byggs i anslutning till nya Friends Arena i Solna och blir med en butiksyta om totalt 101 000 m2 Nordens största köpcentrum. Byggherre är Rodamco AB och invigningen planeras till hösten 2015.

För ytterligare information kontakta:

Magnus Falkman, Divisionschef Sverige Syd Goodtech. tfn +46 70 675 81 00, E-post: magnus.falkman@goodtech.se

Goodtech ASA är noterad på Oslo Börs och har ca 1 400 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och på Åland, samt en omsättning om ca 2,2 miljarder SEK. Koncernen levererar projekt, tjänster och produkter inom el- och processteknik, miljöteknik och industriteknik till energi, industri, infrastruktur, bygg och offentlig sektor i Norden.