• Hafslund/

Hafslund – Johan Chr. Hovland ny konserndirektør for Kommunikasjon og samfunnskontakt

Report this content

Johan Chr. Hovland blir ny konserndirektør for Kommunikasjon og samfunnskontakt i Hafslund fra medio august 2012.

”God kommunikasjon og grundig arbeid med rammebetingelser er viktig for Hafslund og for våre kunder. Hovland vil med sin bakgrunn og erfaring styrke dette arbeidet”, sier konsernsjef Finn Bjørn Ruyter i Hafslund ASA.

Hovland (f. 1964) har siden 2011 vært direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Orkla ASA. Hovland har før dette vært direktør for samfunnskontakt i Elkem (2006-2010), divisjonssjef og daglig leder i Elkem Energi (2009-2010) og produksjonsdirektør i Elkem Energi (2001-2008). Hovland har også arbeidserfaring fra Prosessindustriens Landsforening og Nærings- og energidepartementet.

Hovland er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

”Hafslund er Norges mest spennende energiselskap, og jeg ser frem til arbeidet med å etablere gode rammer for Hafslunds utvikling i samarbeid med berørte kommuner og energimyndighetene”, sier Johan Chr. Hovland.

Oslo, 30. mai 2012

Konsernsjef Finn Bjørn Ruyter, tlf +47 911 38 199