Storkontrakt på norske gassbeholdere til Mercedes-Benz

RAGASCO har inngått ny kontrakt med Daimler AG for levering av høytrykksbeholdere til en estimert verdi av ca. 100 MNOK.

RAGASCO AS, et heleid datterselskap av HEXAGON COMPOSITES ASA, har inngått nok en avtale med Daimler AG om levering av høytrykksbeholdere i kompositt for lagring av naturgass. Kontrakten gjelder drivstofftanker til en ny Mercedes Benz modell som nå skal lanseres i miljøvennlig naturgassversjon.

RAGASCO leverer allerede høytrykksbeholdere i kompositt til naturgassversjonen av Mercedes Benz B-klasse.  Denne miljøvennlige bilmodellen har blitt godt mottatt av markedet.

Den nye kontrakten som nå er inngått med Daimler, vil gi betydelig økning i produksjonsvolumet for Ragasco og bringer dermed selskapet et viktig skritt nærmere det nivå som er nødvendig for å kunne automatisere produksjonen av høytrykksbeholdere. Ragasco forventer at denne produksjonen på sikt vil bli en integrert del av selskapets helautomatiske produksjonslinje for propanbeholdere.

Den nye kontrakten med Daimler bygger på den tillit som er etablert gjennom utvikling og levering av høytrykksbeholdere til B-klassen og bekrefter Ragascos ledende posisjon på området.  Beholdere i kompositt er mer enn 65 prosent lettere enn tradisjonelle beholdere i stål.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Erik Espeset
Konsernsjef