Den danske fiberleverandøren Eniig valgte IFS Field Service Management for å støtte sitt nye grossistkonsept

I tillegg til å drifte sine egne fibernett vil Eniig benytte IFS Field Service Management løsning til å utvide virksomheten og tilby serviceteknikere og vedlikeholdsstøtte til andre danske fiberleverandører.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at Eniig, den danske eksperten på energi- og digital kommunikasjon, har valgt å implementere IFS Field Service Management (FSM), inkludert funksjonalitet for planlegging og optimalisering av ressurser. Eniig ønsker å forbedre effektiviteten når de nå utvider fibertilbudet sitt til danske kunder.
Fiberleverandøren Eniig trengte ny teknologi for å støtte opp under sitt nye initiativ om å bli en forhandler av eget fibernett. Eniig valgte IFS Field Service Management for å øke sin operasjonelle effektivitet både fra et back office- og planleggingsperspektiv, men også for å støtte sine teknikere med et mobilt verktøy som kan hjelpe dem i sitt daglige arbeid.

- Det danske fibermarkedet er i endring. Som en leverandør av fiber til store deler av Jylland-området, kan Eniig tilby leverandører som TDC og andre, å leie vårt fibernett så de kan tilby det til sine kunder. Vi er faktisk i ferd med å bli en forhandler av vårt eget fibernett. For å støtte opp om denne utviklingen, trengte vi ny teknologi for å støtte vårt grossistledd, men også kunne tilby SLAs på tjenester utført av andre leverandører på andre fibernett. Med IFS kan vi nå også tilby møte booking for andre leverandører for å øke effektiviteten på tvers av våre operasjoner. Samtidig har våre serviceteknikere med seg mobile enheter som hjelper dem i deres daglige arbeid og gjør dem mer effektive, sier Henrik Møller Nielsen, direktør i Eniig.

Som en del av avtalen skal Eniig bruke IFS Field Service Management i stedet for sin forrige kombinasjon av vanlige Excel-ark og serviceteknikere som jobbet direkte i Microsoft Axapta. Fase 1 (grossistleddet) vil tre i kraft den første juni og fase to (dynamisk allokering) følger etter i desember, 2018.

- Vi ser frem til å kunne støtte Eniig, med sitt nye forhandlerkonsept og hjelpe dem å maksimalisere sin operasjonelle effektivitet, øke inntekter, redusere kostnader og forbedre kundetilfredsheten, sier Glenn Arnesen CEO i IFS Scandinavia.

For å lære mer om hvordan IFS støtter kunder innen service-sektoren, vennligst besøk: http://www.ifsworld.com/us/solutions/service-management/field-service-management/

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Eniig

Eniig er et kooperativ spesialisert på digital kommunikasjon og energi, og er eid av 385.000 medlemmer i Jylland-området i Danmark. Eniig-gruppen har over 1100 ansatte og våre forretningsområder dekker elektrisitet og varmeforsyning, fiberbasert bredbånd, elektrisitet og gassalg, gatebelysning, energibesparing og fornybar energi. Vi vil være kundenes foretrukne valg og er allerede godt på vei. Vår fiberløsning Waoo har blitt kåret til Danmarks beste internett for femte året på rad, og våre eiere baserer seg nå på en av Danmarks mest stabile og effektive kraftnett. Vårt oppdrag er følgende: Vi deler på framtidens energi og vårt digitale samfunn. Vår visjon er: Vi jobber for bærekraftige og enkle løsninger for alle.

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blog: http://blogs.ifsworld.com/