Jotun akselererer vekst med IFS Applications 9

Den helhetlige løsningen fra IFS leveres til 3 200 nye sluttbrukere over hele verden og vil bidra til å drive global ekspansjon, gjennom økt effektivitet og sporbarhet. Avtalen inkluderer lisenser til en verdi av 17,7 MNOK

IFS kunngjør at den verdensledende malingsprodusenten Jotun har bestemt seg for å utvide sin bruk av IFS Applications™ for støtte den videre veksten, samt tilby beslutningstagere og brukere økt funksjonalitet.

Med 37 produksjonsfasiliteter spredt over alle kontinenter og en tilstedeværelse i mer enn 100 land er Jotun en av de fremste leverandørene av maling og pulverlakker. Selskapet har i en årrekke opplevd en sterk vekst gjennom sin globale virksomhet og ved å kontinuerlig gå inn i nye markeder. Selskapet åpnet en ny fabrikk i Brasil i fjor og er nå i ferd med å bygge nye fabrikker i Oman, Filipinene og Myanmar.

Jotun har brukt IFS Applications helt siden 2005 for å støtte sine operasjonskritiske prosesser, som for eksempel produksjon, økonomi, innkjøp og logistikk. For å øke effektivtitene og sporbarheten ytterligere, på tvers av den multinasjonale organisasjonen, vill Jotun nå implementere IFS Applications 9.

Utrullingen av den nye versjonen vil skje på mer enn 200 lokasjoner verden over og vil støtte opp under viktige aspekter hos selskapet. Dette inkluderer blant annet strategisk innkjøp, strekkode-scanning i lager, mobile arbeidsordre, samt apper for smarttelefoner.

“Etter å ha jobbet med IFS i mange år er vi overbevist om at IFS Applications 9 er den rette plattformen til å styrke vår globale ekspansjon,” sier Morten Fon, administrerende direktør i Jotun. “Ved å investere i enda mer funksjonalitet vil vi ha mulighet til å ruste vår globale arbeidsstokk med mer moderne og intuitive verktøy som kan øke lønnsomheten. ”

“Vi er veldig glade for at en global, ledende virksomhet som Jotun drar nytte av IFS sine produkter og tjenester. Dette er et tydelig vitnesbyrd om den kompetansen IFS besitter gjennom sitt industrifokus, i dette tilfellet prosessindustrien,” sier Glenn Arnesen, administrerende direktør i IFS Scandinavia. “Denne avtalen er ytterligere et bevis på IFS sin tiltrekningskraft for globale selskaper med operasjoner på mange lokasjoner og med mange ansatte. Selskaper som ønsker å øke effektiviteten sin og drive veksten ytterligere.”

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Jotun

Jotun er en ledende og global leverandør av maling og pulverlakker. Konsernet består av 64 selskaper og har 37 produksjonsenheter spredt ut over alle kontinenter. Jotun er representert i mer enn 100 land og leverer produkter som er spesialutviklet for unike forhold. For mer informasjon besøk www.jotun.com.

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/