ONE Nordic velger sky-basert løsning fra IFS for å forbedre sin operasjonelle effektivitet

ERP-systemet fra IFS vil benyttes av over tusen ansatte i ONE Nordic.

Forretningssystemleverandøren IFS, kunngjør i dag at ONE Nordic, en av Sveriges ledende service leverandører på energimarkedet har valgt IFS Applications™, for å optimalisere selskapets tekniske, vedlikehold og entreprenørtjenester.

Etter en grundig evaluering har ONE Nordic valgt IFS Applications til å standardisere og optimalisere selskapets kjerneprosesser for å skape en enhetlig verdikjede på tvers av enhetene, med økt driftseffektivitet og transparens som resultat. I tillegg vil IFS sin løsning gi ONE Nordic støtte for prediktiv analyse samt digitalisert og automatisert prosesshåndtering.

- Vi trengte et robust ERP-system med et klart fokus på service- orienterte selskaper. Med IFS kan vi integrere alle bedriftens kjerneprosesser og få bedre oversikt over våre operasjoner. Dette vil forbedre vår egen leveranse og opplevelsen for våre kunder, sier Jonas Arvidsson, CEO i ONE Nordic.

ONE Nordic vil implementere en fullintegrert løsning som inkluderer modulene for økonomi, service, prosjekt, kontraktshåndtering, HR, logistikk, mobilitet og forretningsanalyse. Den fleksible og skalerbare arkitekturen legger til rette for forskjellige konfigureringer av systemet, uten at løsningen må tilpasses.

Løsningen vil også bistå ONE Nordic med å samle inn og analysere data med store muligheter for automatisering i hele organisasjonen. ONE Nordic vil benytte IFS sky-baserte tjeneste, IFS Managed Cloud, noe som er en kostnadseffektiv og skalerbar måte å drifte en sky-basert, installasjon av IFS Applications. IFS Applications kommer til å støtte omtrent tusen brukere i hele Sverige.

- Vi er meget stolte over muligheten vi har fått av ONE Nordic til å hjelpe de med å optimalisere deres forretningsprosesser og forbedre sin service. IFS Applications er det ideelle valget for service-orienterte virksomheter og denne strategisk viktige avtalen viser styrken i våre løsninger for service selskap med behov for å håndtere og analysere data ute i felt, for å sikre best mulig service til sine kunder, sier Glenn Arnesen, CEO i IFS Scandinavia.

For å lære mer om hvordan IFS bistår kundene innen service-sektoren, vennligst besøk: www.ifsworld.com/corp/industries/service/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om ONE Nordic

ONE Nordic er en av de ledende leverandørene av tekniske-, vedlikehold- og entreprenørtjenester i Sverige. Vi bistår energiprodusenter, leverandører og brukere med å bygge, vedlikeholde, modernisere og optimalisere deres fasiliteter. ONE Nordic har omlag 1000 ansatte i Sverige og vårt hovedkvarter ligger i Malmø. www.one-nordic.se

IFS™ utvikler og leverer forretningssystemer tll kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler samt driver serviceorienterte virksomheter. Vår bransjekunnskap og våre løsninger har sammen med vår kundefokus gjort oss til ledende innen sektoren. Våre 3 500 ansatte støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon besøk: IFSworld.com