Farmasiet innleder samarbeid med Ingrid

Norges største nettapotek innleder samarbeid med leveringsplattformen Ingrid. Målet er at kundene skal motta sine bestillinger enda tryggere og raskere enn i dag.

Farmasiet har etablert seg som en pioner innen både farmasi og netthandel, og har utfordret de tre andre store norske apotekkjedene som primært fokuserer på fysiske butikker. Siden oppstarten i 2014 har Farmasiet opplevd betydelig vekst, og med salg på godt over en halv milliard norske kroner i 2023 har Farmasiet styrket sin posisjon i det norske markedet. Å hele tiden jakte de beste løsningene for kundene har tiltrukket hundretusenvis av nye kunder de siste årene.

For å være enda mer effektive på logistikk og transport, har Farmasiet henvendt seg til Ingrid, en digital plattform for booking og styring av pakkelevering fra netthandelen.

– Farmasiet er et teknologidrevet og innovativt selskap, og er stadig i vekst. Vi må derfor hele tiden utvikle digitale løsninger og løse konkrete problemstillinger for å utvikle tilbudet til kundene. Implementeringen av Ingrid har allerede gitt økt effektivitet, sier Hilde Andersen-Gott som er CTO i Farmasiet.

Hun forteller at for Farmasiet er det viktig at hvert eneste  nettkjøp skal ende med en hurtig, effektiv og vellykket leveranse, og da er det transporten av varen som ofte er det største hinderet. For å kunne tilby dette kreves investeringer i en moderne digital struktur, mener hun

– Ingrid har en tilnærming der de først og fremst er opptatt av at vi lykkes, for da lykkes også de. Etter fire måneder drift har vi løst flere unike utfordringer som hjelper oss både med å drifte lageret vårt effektivt og levere godt på kundeløfter, sier Andersen-Gott.

Ingrid som har jobbet med Farmasiet siden før jul har lang erfaring med logistikkutfordringer innen farmasi fra andre land. Administrerende direktør i Ingrid, Piotr Zaleski er svært fornøyd med samarbeidet.

– Leveranse fra apoteker krever spesielt høy kvalitet innen logistikk, og Ingrid er stolt over å innlede dette samarbeidet. Farmasiet er en ledende innovatør innen netthandel uavhengig av bransje. De jakter på den ultimate kundeopplevelse, akkurat som Ingrid, sier Zaleski.

Samarbeidet har allerede vart i noen måneder, og resultatene er svært gode i følge de to.

– Vi har veldig tro på at vi kan vokse sammen i fremtiden, sier Zaleski og får støtte fra Andersen-Gott som forteller at de to allerede diskuterer utvikling av samarbeidet.