Jula arrangerer energimesse i varehusene!

Høstens store tema hos Jula er energisparing, og derfor arrangeres det nå lokale energimesser i alle varehusene.

- Vi ønsker å gi alle våre kunder en mulighet til å lære seg mer om hvordan de kan senke sine energikostnader, sier Julas administrerende direktør Per Jacobsen.

Akkurat nå pågår Julas El-festival med elektriske artikler, varme og belysning. Vi ønsker å sette fokus på hvordan man kan spare energi, og arrangerer derfor lokale energimesser i alle Julavarehusene i helgen i uke 43. På messene kommer det til å være inviterte virksomheter og leverandører som jobber med blant annet elbiler, energirådgivning, vedprodukter og vindkraft. I kombinasjon med Julas egne energispareprodukter byr vi på tips og ideer til hvordan man kan spare energi.

Energisparing er i fokus for tiden, og Jula arbeider hardt for å finne nye produkter som kan hjelpe sine kunder med å bruke mindre energi. I høst har Jula blant annet fjernet alle glødepærer fra sortimentet sitt. Jula ligger i forkant for å utvikle produkter som er energibesparende og effektive.

Jula har i løpet av høsten registrert en sterk salgsøkning av luftvarmepumper. Luftvarmepumper er effektive for å utvinne varme direkte fra luften uten altfor store investeringer for huseieren. Med økende oppvarmingskostnader kan en luftvarmepumpe senke kostnadene kraftig.

Jula har i lang tid vært engasjert i energispørsmål, og bedriften begynte å produsere kappsager i kjølvannet av 70-årenes oljekrise.

- Vi vil tilby våre kunder produkter som hjelper de å senke sine energikostnader, som resulterer i at de også sparer penger, avslutter Per Jacobsen.

Spørsmål kan rettes til:

Joachim Frykberg, Markedssjef Jula Postorder AB +46 701-90 29 30

Per Jacobsen, Daglig leder, Jula Norge AS +47 95 111 747

Tekster og bilder kan hentes i vårt presserom på www.jula.no

JULA er et veldrevet, ekspansivt svensk selskap som driver handel med lavprisvarer for villa, fritid, oppussing, håndverk, landbruk og småindustri. Vi markedsfører våre varer via egne varehus og postordre. Vi har for øyeblikket 29 varehus i Sverige og 6 i Norge. Vi planlegger å åpne ca. 10 varehus til i Norge i løpet av de tre kommende årene. Omsetningen 2008 ble drøyt 2 milliarder SEK, og vi har ca. 1200 ansatte. Jula Norge AS har hovedkontoret sitt i Lørenskog.