Jula feirer nr. 20 i Larvik

8. mai åpner Julas 20. varehus i Norge.

Det skjer i Larvik, et sted der Jula lenge har vært på jakt etter lokaler.

– Larvik ligger i et tydelig vekstområde i Norge, og vi har lett etter lokaler her i ganske mange år, sier administrerende direktør Per Jacobsen.

Handelen vokser i Larvik, og i 2015 kommer også Ikea til å etablere seg her.

– Det er mange her som ser frem til at Jula nå åpner varehus. Tidligere har Julas kunder måttet reise til nærliggende varehus (for eksempel Jula Sandefjord og Jula Skien), men nå er det Larvik som gjelder, sier Morgan Gundersen, varehussjef i Larvik.

Jula ekspanderer raskt i Norge, og i løpet av 2014 skal tre til fire nye varehus etableres.

– Vi har hatt en fantastisk utvikling siden det første Jula-varehuset åpnet i Norge i 2008. Nå er Jula Norge landsdekkende, og kommer til å få nesten to milliarder kroner i omsetning i 2014, sier Per Jacobsen, Administrerende direktør.

Larvik kommune har drøyt 40 000 innbyggere, og i Vestfold fylke er det om lag 240 000 innbyggere. Larvik ligger godt plassert med bare ca. én og en halv times reisetid til Oslo.

– Det er et stort kundeområde, og vi har mange camping-, fritids- og båtturister. Dessuten ligger Larvik ved kysten, og har ferjeforbindelse med Danmark, sier Morgan Gundersen.

Julas varehus blir ca. 3000 kvadratmeter stort, og kommer til å gi ca. 25 arbeidsplasser i Larvik.

Ved ytterligere spørsmål:

Per Jacobsen, Administrerende direktør, +47 67 92 30 33, per.jacobsen@jula.no

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara, Sverige. Jula tilbyr kreative hjemmefiksere og profesjonelle et attraktivt utvalg til lave priser via varehus. Jula har ca. 2 400 ansatte og totalt 71 varehus, 40 i Sverige, 20 i Norge og 11 i Polen. I 2013 omsatte Jula-konsernet for ca. 4,9 milliarder SEK med et resultat på 515 millioner SEK.

Gå gjerne inn på www.jula.com for mer informasjon. Du får katalogen i ditt nærmeste Jula-varehus.

Tags:

Sitater