Jula satser stort i Norge

Nå innvies Julas nordligste varehus. 17. februar er det åpning av Julavarehuset i Bodø.

– Vi har stor tro på at varehuset i Bodø skal bli en suksess. Julas sortiment er en unik sammensetning av varer for hjemmefiksere og proffe som vi vet passer kundene i Nord-Norge, sier Per Jacobsen, adm. dir. for Jula Norge AS.

Varehuset i Bodø blir Julas tiende varehus i Norge siden starten i 2008, men det blir ikke det siste. Flere etableringer vil gjennomføres i løpet av året.

– Etter Bodø er det Julas etablering av varehus i Sandvika i Oslo som står for tur, og deretter følger flere andre etableringer. Hvis alt går som planlagt, vil Jula ha en bruttoomsetning på over en milliard i Norge i år. Det må da være rekord på så kort tid, sier en fornøyd Per Jacobsen.

Bodø er en kommune med ca. 45 000 innbyggere. Byen er kjent for sin militærflyplass. Julavarehuset har en svært god plassering ca. 10 minutter utenfor Bodø sentrum på veien mot Fauske.

Spørsmål besvares av:
Per Jacobsen, adm. dir. Jula Norge AS, +47 95 11 17 47, per.jacobsen@jula.no
Joachim Frykberg, markedssjef, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se

Jula AB er et familieeid selskap med hovedkontor og sentrallager i Skara i Sverige. Omsetningen i 2010 var på ca. 3,2 milliarder SEK. Jula har totalt ca. 1300 ansatte. Julas produkter selges via varehus og distansehandel. Jula har 32 varehus i Sverige og 9 i Norge. Jula i Bodø blir det tiende varehuset i Norge.