METTLER TOLEDO arrangerer virtuell handelsmesse

Virtuell handelsmesse for produktinspeksjon er åpen fra 1. til 5. juni for å presentere METTLER TOLEDOs teknologilanseringer, de nyeste bransjetrendene og keynote-innlegg

Produsenter av mat og legemidler kan fortsatt oppleve METTLER TOLEDO Product Inspections nyeste teknologiinnovasjoner og få den bransjeinnsikten som selskapet egentlig skulle presentere på Interpack 2020. Fra 1. til 5. juni 2020 kan produsenter, uten å forlate kontorpulten, besøke en virtuell messehall for å se den nyeste teknologien innen produktinspeksjon og forstå hvilken nytte den har for virksomhetene. I et auditorium vil det arrangeres et bredt spekter av direktesendte og forhånds innspilte presentasjoner om sikkerhet i mat- og legemiddelindustrien, Industry 4.0 og avansert databehandling. Produsenter kan nå registrere sin interesse for å delta på www.mt.com/pi-vshow

«Coronaviruset har nok gjort det nødvendig å utsette Interpack til neste år, men vi syntes det var viktig å fortsatt kunne vise frem våre nyeste innovasjoner innen produktinspeksjonsteknologi for å hjelpe mat- og legemidlerprodusenter med å oppfylle det økende behovet for trygge produkter av høy kvalitet. Enkeltpersoner kan logge seg på gratis og høre om bransjetrender og beste praksis, og «chatte» med eksperter om hvordan de kan forbedre produksjonsprosessene sine, oppfylle forbrukernes krav og følge gjeldende regler og standarder,» sa Niels Olesen, business manager i produktinspeksjonsavdelingen, METTLER TOLEDO.

C33 PlusLine Washdown kontrollvekt for robust ytelse

Med en kombinasjon av pålitelig veienøyaktighet og solid maskindesign sikrer C33 PlusLine høypresisjonsveiing i tøffe miljøer. Systemdesignen gjør rengjøring og vedlikehold enkelt; med enkel demontering og gjenmontering av systemets transportbånd, inkludert selvjusterende elastiske belter som eliminerer behovet for stramming. I de fleste tilfellene er det mulig å rengjøre uten å fjerne deler, og transportbåndene kan vippes opp for å lett få tilgang til alle kritiske områder.

C35 AdvancedLine Washdown kontrollvekt for presisjon og allsidighet

C35 er bygget for tøffe miljøer og leverer presise veieresultater på en stabil veieplattform som tåler høytrykks spyling og rengjøring med de fleste kaustiske rengjøringsmidler. Systemrammen er designet i henhold til hygieniske prinsipper, med enkel tilgang for rengjøring og med skrå overflater slik at man unngår væskeansamlinger. Systemet mestrer hastigheter på opptil 250 pakker i minuttet og et veieområde fra 25 g til 7 kg.

Integrert produktdatakontroll for etikettnøyaktighet

Produktdatakontrollen bekrefter innholdet på produktmerkingen samt etikettens utskriftskvalitet, noe som bidrar til å forhindre feilmerking av produkter ved produktbytte. Den nye komponenten for visuell inspeksjon kan monteres på en eksisterende kontrollvekt eller et kombinert inspeksjonssystem. Det finnes to tilgjengelige konfigurasjoner, avhengig av produktets form. For innrettede produkter kan produsenter ha opptil tre kameraer for å bekrefte produktdata foran, bak og på oversiden av et produkt. For runde produkter fungerer Product Data Check 360 som et effektivt tillegg for ethvert produktinspeksjonssystem. Huset kan monteres direkte på et kontrollvektsystem eller lignende utstyr, og er kompakt for å spare plass. Huset er IP65-klassifisert for våte rengjøringsmiljøer, og har skrå overflater som støtter hygieniske designprinsipper.

'+45 4 327 08 31

METTLER TOLEDO er en global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vekter til bruk i laboratorier, prosessindustrien og til næringsmiddelindustrien.
Innenfor produktinspeksjon er Mettler-Toledo Garvens globalt ledende produsent av sjekkvektløsninger. Mettler-Toledo CI-Vision er ledende innenfor vision-inspeksjon løsninger til næringsmiddel- og legemiddelindustrien. Sammen med Safeline metall - og røntgen deteksjon, samt Pharmacontrol Electronic( PCE ) danner disse produktgruppene vår Produkt inspeksjons ( PI ) avdeling.