• Mettler-Toledo AB/

METTLER TOLEDO CI-Vision – ny V2622 Flex-Lite Vision Inspeksjonsløsning som kvalitetssikrer etikettering og emballering

METTLER TOLEDO CI-Vision, en verdensledende aktør innen utvikling og produksjon av visuelle inspeksjonssystemer, har lansert V2622 Flex-Lite Vision-løsningen for inspeksjon av etiketter og emballasje. V2622 sørger for at produsenten raskt og enkelt kan implementere et maskinbasert program for visuell kontroll av etiketter og merker ved hjelp av modulære utvidelseskomponenter. Ved å bruke det nye systemet kan produsenter inspisere etiketter med hensyn til strekkoder, allergiinformasjon, utløpsdatoer og partinumre. V2622 sørger også for inspeksjon av emballasjens tilstand, inkludert påsetting og riktig plassering av etiketter, hetter og andre emballasjeelementer. METTLER TOLEDO V2622 Flex-Lite gir produsentene en optimal løsning for visuell inspeksjon som enkelt kan konfigureres slik at den passer til de eksisterende produksjonslinjene.

Utvidbar modulær inspeksjon pluss enkel integrering med linjen

Den grunnleggende versjonen av V2622 inkluderer et smart kamera, et koblingspanel som knytter elementene sammen, og programvare for konfigurering. Ekstra modulære komponenter kan enkelt legges til i takt med behov for endring av produksjonslinjen. V2622-systemets IP65-klassifiserte støv- og sprutsikre deler gjør at det egner seg godt for matvare- og drikkevareindustri. Standard TCP/IP-tilkobling forenkler integrering med eksisterende og nye emballeringslinjer.

Koblingspanelet til V2622 Flex-Lite kan enkelt integreres i et eksisterende kontrollpanel. Alternativt kan installeringen foretas via et separat kontrollpanel hvis det er begrenset plass på et eksisterende kontrollpanel, eller hvis det foretrekkes en uavhengig konfigurasjon.

METTLER TOLEDO CI-Vision Installation Service sikrer at V2622 er klart for bruk straks anleggsoperatøren ønsker det.

Smarte kameraer og intuitiv programvare

De viktigste elementene i V2622 er smarte kameraer med høykvalitets oppløsning, objektiver og belysning for ulike typer inspeksjoner. Kameraer med flytende linser skifter automatisk fokus på brøkdeler av et sekund; ingen kamerajusteringer kreves ved overganger. Dette reduserer overgangstiden og øker fleksibiliteten, med effektiv produksjon som resultat. METTLER TOLEDO CI-Visions valgfrie Inspection Manager-programvare muliggjør sentralisert styring av de smarte kameraene ved hjelp av LED-indikatorer som viser kamerastatus og I/U-signaler, noe som gjør installering og feilsøking mye enklere.

Med to programvarepakker å velge mellom kan brukerne installere kun de inspeksjonsverktøyene de trenger. Forhåndskonfigurerte tillatelsespakker for systemet gjør at brukerne kommer raskt i gang, og gjør det også mulig for systemadministratoren å justere tillatelser etter behov. Hovedskjermbildet i Inspection Manager gir tilgang til Smart Camera-programvaren og sanntidsoversikt over godkjent/ikke-godkjent, revisjonslogging og en sikkerhetskopi av alle inspeksjonsparameterne.

Peter Widgren
peter.widgren@mt.com

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området produktinspektion finns Mettler-Toledo Garvens som är den ledande globala tillverkaren av checkvågar. Mettler-Toledo CI-Vision är ett ledande företag inom vision-lösningar för livsmedels- och läkemedelsindustrin. De bildar tillsammans med Safeline Metal Detection and X-ray inspection, CI-Vision och Pharmacontrol Electronic GmbH (PCE), Mettler-Toledos avdelning för produktinspektion