• Mettler-Toledo AB/

METTLER TOLEDO Thornton lanserer neste generasjon silika-analysatorer, noe som øker produksjonen med banebrytende, kombinert måleteknologi

2850Si, den nyeste silika-analysatoren fra METTLER TOLEDO Thornton, er en 3-i-1-løsning som utfører silika-, fosfat- og multistrømningsmålinger i rent og ultrarent vann.

METTLER TOLEDO Thornton kunngjør lanseringen av sin 2850Si silika-analysator som er konstruert for å maksimere oppetiden og oppnå overlegen ytelse for både silika og fosfat.

Av hensyn til produktkvalitet, utstyrets effektivitet og planlegging av vedlikehold er silikaovervåkning essensielt for måling og kontroll av kontaminering i rent og ultrarent vann i bransjer som kraftverk og mikroelektronikk.

Fosfatbehandling, som ofte brukes i trommelformede kjeler på kraftverk, har to viktige roller – å opprettholde riktig alkalitet og kontrollere avleiringer med tanke på effektiv utblåsning og korrosjonsbeskyttelse.

Ved hjelp av sin innovative måleteknologi kan én enkelt 2850Si silika-analysator utføre dobbel overvåkning med både silika- og fosfatanalyse i kjemiske kraftverksprosesser, noe som markant reduserer det totale reagensforbruket og driftskostnadene.

Ettersom 2850Si har en så kompakt størrelse, basert på behovet for 75 % mindre reagensvolum sammenlignet med typiske silika-analysatorer, kan det integreres enda flere målinger – noe som gir optimal utnyttelse av verdifull vannpanelplass.

Overvåkning av reagensbruk og rør-/filterstatus med METTLER TOLEDOs teknologi Intelligent Sensor Management» (ISM®) gjør det mulig med proaktiv planlegging av beholdning og service. Vedlikeholdet kan forenkles ytterligere ved bruk av METTLER TOLEDOs servicefasiliteter som sikrer at analysatoren fungerer optimalt gjennom hele levetiden.

For å sikre enkel betjening, har den innebygde M800-transmitteren en berøringsskjerm med intuitivt brukergrensesnitt som oppfyller anleggets individuelle visningsbehov, fra første konfigurasjon og opplæring til full drift og feilsøking.

De unike utfordringene innen bransjene kraftverk og mikroelektronikk krever banebrytende analyseteknologi som gir mer verdi for brukerne. Med 2850Si silika-analysatoren fra METTLER TOLEDO kan anleggspersonalet spare plass, få flere målinger og senke kostnadene til vedlikehold og forbruksmateriell.

«Vannkvaliteten er en kritisk faktor når det gjelder produksjon på kraftverk og i mikroelektronikkbransjen. Det kan ikke understrekes nok hvor viktig det er med overvåkning av de rette kjemikaliene til rett tid og innenfor budsjettets rammer, slik at man kan oppnå de stadig strengere målene», sier Matt Knott, produktsjef på METTLER TOLEDO Thornton. «2850Si silika-analysator overgår dagens standard med multistrømningsmåling, lavt reagensforbruk, forutseende diagnostikk og fosfatmåling i et kompakt design som gir ytterligere fleksibilitet under driften, samtidig som man sparer personellressurser og verdifull panelplass til vannanalyse.»

For å få nærmere informasjon om 2850Si gå til www.mt.com/2850Si.

For ytterligere informasjon: Se http://www.mt.com/pro

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Per Alesand
'+46 73 318 61 03

per.alesand@mt.com

METTLER TOLEDOs avdeling for prosessanalyse utvikler og produserer instrumentering og sensorer til bruk i prosessmåling og -kontroll, og tilbyr måling av pH, oppløst oksygen og oksygen i gassform, oppløst ozon, turbiditet, potensiell oksygenreduksjon, resistivitet/konduktivitet, totalt organisk karbon og flyt. METTLER TOLEDO Prosessanalyse består av to bedriftsenheter, Ingold og Thornton, hvis produkter ofte brukes i industrier som: • Farmasi og bioteknologi • Kjemiske prosesser og raffineringsindustri • Brygging, mat- og drikkevareproduksjon • Kraft- og dampproduksjon • Produksjon av mikroelektronikk

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå till www.mt.com/pro

Sitater

Matt Knott, produktsjef på METTLER TOLEDO Thornton