Ny høyhastighetssender for automatisert veiing

Den nye og kompakte vektsenderen fra METTLER TOLEDO sikrer raskest mulig tilkobling til et PLC-system via Ethernet/IP og PROFINET industrielle nettverk.

Vektsenderen ACT350 fra METTLER TOLEDO er utformet for å dekke behovene til personer som integrerer kontrollsystemer og konstruerer OEM-maskiner. Den gir 600 filtrerte vektverdier per sekund for raske veiinger med en nøyaktighet på 10 000 d. Ingen annen programvare er nødvendig for å fjerne vibrasjoner. Dette gjør at kunder på en rask og kostnadseffektiv måte kan integrere høyhastighets veiedata i sine automatiserte PCL-kontrollsystemer.

Fieldbus-tilkobling via Ethernet/IP, PROFINET RT eller PROFIBUS er integrert i en kompakt og plassbesparende enhet med DIN-skinne. ACT350 forenkler integreringsprosessen ved hjelp av enhetsbeskrivelsesfiler som gjør det lett å installere.

En integrert OLED-skjerm viser vektverdier og kan brukes i kombinasjon med tastaturet for å konfigurere og motta statusinformasjon.

Når det ikke lar seg gjøre å plassere testlodd på vekten, kan CalFree™ – en kalibreringsmetode uten vekter – redusere igangsettingstiden og gi gode resultater for tanker, beholdere, siloer, kar og transportbånd.

Last ned databladet: www.mt.com/ind-act350

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

METTLER-TOLEDO er en ledende global produsent av presisjonsinstrumenter. Selskapet er verdens største produsent og markedsfører av vektinstrumenter for bruk innen laboratorie-, industri og næringsmiddel. Innen industrivekter, terminaler og veieceller er Mettler-Toledo en verdensledende leverandør. Vi er berømt for våre høykvalitets veieløsninger med høy presisjon. POWERCELL®-veiecellene er verdens mest nøyaktige og pålitelige kjøretøy veieceller. Vi tilbyr digitale veieceller og analoge veieceller med OIML- og NTEP godkjenning til bruk i farlige områder.

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 146.000 ansatte og omsatte i 2018 for 2.6 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 195 ansatte med en årlig omsetning på ca. 465 millioner kroner.