Ny höghastighetsindikator för automatiserade vägningsprocesser

En ny, kompakt viktindikator från METTLER TOLEDO ger extremt snabb anslutning till PLC-system via industriella EtherNet/IP- och PROFINET-nätverk.

Viktindikatorn ACT350 från METTLER TOLEDO är utformad med fokus på OEM-maskinbyggares och styrsystemintegratörers behov. Viktindikatorn ger 600 filtrerade viktvärden per sekund med en noggrannhet på 10 000 d, för snabba vägningsprocesser. Det behövs ingen ytterligare programvarufiltrering för att eliminera vibrationer. Snabbt och kostnadseffektivt kan höghastighetsvägning integreras med automatiserade PLC-styrsystem.

En kompakt, utrymmesbesparande DIN-skena ger fältbussanslutning via EtherNet/IP, PROFINET RT eller PROFIBUS. Enhetsbeskrivningsfiler ger enkel integrering och installation.

Viktvärdena visas på en integrerad OLED-display som kan kombineras med ett tangentbord, för att konfigurera och ta emot statusinformation.

I situationer då det är opraktiskt att placera testvikter på vågen ger CalFree™ – en funktion för viktfri kalibrering – snabb driftstart och bra resultat för tankar, kärl, silor, behållare och transportörer.

Ladda ner databladet: www.mt.com/ind-act350

METTLER TOLEDO är en ledande global tillverkare av precisionsinstrument. Företaget är världens största tillverkare och marknadsförare av vägningsinstrument för användning inom laboratorie-, industri- och livsmedelstillämpningar.
Inom området industrivågar, terminaler och lastceller är Mettler-Toledo en världsledande leverantör. Vi är berömda för våra högkvalitativa vägningslösningar med hög precision. POWERCELL®-lastcellerna är världens mest exakta och tillförlitliga fordonslastceller. Vi erbjuder digitala lastceller och analoga lastceller med OIML- och NTEP-godkännanden för användning i farliga områden.