E4 dekket med økt motstandskraft mot skader

Nye MICHELIN X®TRA DEFEND er et premium E4-dekk med ekstra dypt dekkmønster, noe som gir maksimal motstandskraft mot skader og økt levetid, samtidig som det innebærer bedre TKPH[1]-kapasitet sammenliknet med konkurrerende premiumdekk. Dekket er utviklet for leddstyrt dumper med last på 25–45 tonn. Det er et ekstra robust dekk for å minimere skader og maskinstopp, levetiden er 15 % lenger[2] for å optimere dine driftskostnader.

Nye MICHELIN X®TRA DEFEND er et premium E4-dekk med dypt dekkmønster, noe som gir maksimal motstandskraft mot skader og økt levetid, samtidig som det innebærer bedre TKPH[3]-kapasitet sammenliknet med konkurrerende premiumdekk. Dekket er utviklet for leddstyrt dumper med last på 25–45 tonn. Det er ekstra robust for å minimere skader og maskinstillstand, og levetiden er 15 % lenger[4] for å optimere driftskostnadene.

Entreprenører foretrekker å bruke leddstyrt dumper fordi de er allsidige. Michelins nye produktsortiment oppfyller kravene og utfordringene for alle de bruksområder og forhold som et E4 leddstyrt dumper-dekk vil utsettes for. MICHELIN X®TRA DEFEND er utviklet for å øke effektiviteten og produktiviteten i tøffe, aggressive miljøer som gruver og steinbrudd. Men det fungerer også like bra i raske og intensive arbeidssituasjoner som på byggeplasser og i offentlige miljøer.

MICHELIN X®TRA DEFEND har fått sitt navn takket være dekkets ekstremt forbedrede egenskaper når det gjelder robusthet og motstandskraft mot skader. Dette skyldes 15 % tykkere sidevegger og forbedret motstandskraft mot inntrengende gjenstander i dekkstammen. Det innebærer for eksempel at MICHELIN X®TRA DEFEND tåler at en 172 mm lang spiker trenger inn i dekket uten at det punkterer – det er hele 16 mm mer enn konkurrerende premiumdekk.

Takket være økt robusthet, sterkere stamme og 15 % tykkere sidevegger bidrar dekkets «beskyttende skjold» til at dekkets mønsterdybde kan økes. Dekkmønsteret på 29.5 R 25 X®TRA DEFEND er 65 mm dypt. Det er 5 mm mer enn X-Super TERRAIN+, og den totale gummimengden som brukes i mønsteret har økt med 17 % sammenliknet med X-Super TERRAIN+. Begge disse forbedringene har bidratt til 15 % lenger levetid for dekket. Til tross for disse forbedringene av dekket er ikke produktiviteten for leddstyrt dumper blitt negativt påvirket – maksimal hastighet og lasteevne er ikke blitt redusert. TKPH for det nye dekket er samme som for forrige generasjon, og høyere enn for konkurrerende modeller.

Michelins innovasjonskunnskap og vårt engasjement for kundenes beste gjør at vi kontinuerlig utvikler nye og bedre kvalitetsdekk. Et godt eksempel på dette er nye MICHELIN X®TRA DEFEND, som tilbyr enda bedre levetid og ekstremt god motstandskraft mot skader.

MICHELIN X®TRA DEFEND

•  Premium E4-dekk er spesielt utviklet for leddstyrt dumper med last på 25–45 tonn.
  •  Forbedret motstandskraft mot skader og økt pålitelighet, takket være forsterket stålbeskyttelse i arbeidslag og 15 % kraftigere beskyttelse i sidevegger.
  •  Dekket er utviklet for å øke effektiviteten og produktiviteten i tøffe, aggressive miljøer som gruver og steinbrudd, men fungerer like bra i raske og intensive miljøer som byggeplasser og offentlig arbeid.
  •  15 % lenger levetid takket være økt mønsterdybde – 5 mm mer enn X-Super TERRAIN+ for 29.5 R 25 og økt total gummimengde som brukes i mønsteret – 17 % sammenliknet med X-Super TERRAIN+.
  •  Bransjeledende motstandskraft mot punktering – kan kjøres over en 172 mm lang spiker uten at dekket punkterer.
  •  Finnes på servicemarkedet fra Q4 2017, og for originalutstyrsspesifikasjoner fra Q1 2018.
  •  26.5 R 25, 750/65 R 25 og 875/65 R 29 er tilgjengelige fra 2018.

[1] Tonn kilometer per time måler produktiviteten og uttrykker mengden last og avstand som kan ytes i løpet av én time
[2] Sammenliknet med forgjengeren MICHELIN X-Super TERRAIN+
[3] Tonn kilometer per time
[4] Sammenliknet med forgjengeren MICHELIN X-Super TERRAIN+