Få Michelin-guidene inn på din Garmin GPS

Nå tilbyr Michelin og Garmin i samarbeid turistinformasjon fra Michelins Grønne guider, samt hotell- og restaurantinformasjon fra selveste Michelin-guiden, direkte tilgjengelig i Garmins GPS-navigasjonsenheter. Tanken med applikasjonene er å forenkle reisingen for bilistene og ganske enkelt gi dem «En bedre vei frem», som er Michelins valgspråk.

Sommerferien nærmer seg med stormskritt. Da passer det godt å presentere samarbeidet mellom Michelin og Garmin.

– Nå kan bilister som har en Garmin GPS navigasjonsenhet i bilen få tilgang til informasjon om mer enn 20.500 severdigheter i 37 europeiske land, sier Lotta Wrangle, Nordisk Pressesjef i Michelin i Norden. – Dersom en severdighet dukker opp i eller nær en bilists reiseplan, får bilisten informasjon om det direkte i GPS-en. Bilisten kan da enkelt aktivere navigasjonsfunksjonen og få informasjon om hvordan de kan komme dit via bil, motorsykkel, sykkel eller til fots.

Tusenvis av utvalgte turistattraksjoner fra Michelin Green Guide
For hver severdighet eller sted tilbyr applikasjonen Michelin Green Guide en beskrivelse av destinasjonen fra Michelins Grønne guide sammen med praktisk informasjon som åpningstider og billettpriser, sammen med nesten 5 000 fotografier.

Applikasjonen er tilgjengelig på engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk og koster nok 119,-.

Hoteller og restauranter fra Michelin-guiden direkte tilgjengelig for bilister
Med Michelin-guide applikasjonen kan du enkelt finne nærliggende hotell eller restauranter via din Garmin GPS. Alle hoteller og restauranter er beskrevet, prisene er angitt og kommentarer fra Michelins inspektører er selvsagt inkludert.

«The MICHELIN Restaurant & Hotel Guide» gir deg som bilist tilgang til mer enn 46 000 hoteller og restauranter i 24 europeiske land.

Applikasjonen er tilgjengelig nå og koster nok 159,- i engelsk, fransk, tysk, italiensk og spansk språk.

Applikasjonen er tilgjengelig her:

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelins mål er å bidra til en bærekraftig mobilitetsutvikling for varer og mennesker gjennom design, produksjon og markedsføring av dekk for alle typer kjøretøy, f.eks. biler, sykler, bulldosere, fly, jordbruksmaskiner, lastebiler, motorsykler og den amerikanske romfergen. Michelin publiserer også kart, reise-, restaurant- og hotellguider og tilbyr elektroniske reisetjenester på ViaMichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrike. Michelin har virksomhet i over 170 land med 113 400 ansatte (hvorav ca. 300 i Norden). Hvis du vil ha mer informasjon, kan du besøke www.michelin.com eller www.michelin.no

Sitater

Nå kan bilister som har en Garmin GPS navigasjonsenhet i bilen få tilgang til informasjon om mer enn 20.500 severdigheter i 37 europeiske land. Dersom en severdighet dukker opp i eller nær en bilists reiseplan, får bilisten informasjon om det direkte i GPS-en. Bilisten kan da enkelt aktivere navigasjonsfunksjonen og få informasjon om hvordan de kan komme dit via bil, motorsykkel, sykkel eller til fots
Lotta Wrangle, Nordisk Pressesjef i Michelin i Norden