MICHELIN Anakee Adventure – et nytt tilskudd til Michelins Trail-dekkserie

Med en kombinasjon av ny teknologi, nye elastomer og formuler, har Michelin utviklet et dekk for enduro- og trail-motorsykler som brukes mest på asfaltert vei, men som ikke utelukker muligheten for off-road-kjøring.

Michelin utvider sin Michelin Trail-dekkserie med nye Michelin Anakee Adventure. Dekket er utviklet for eiere som bruker sine enduro- eller trail-motorsykler på harde og asfalterte underlag fremfor off-road-terreng. Designet for de som tilbringer 80 prosent av tiden på vei og 20 prosent off-road, er MICHELIN Anakee Adventure det ideelle dekket for de som ønsker å dekke hele spekteret av underlag og behov.

Michelin Anakee Adventure har vært tilgjengelig siden januar, og dekkets unike design vil appellere til motorsykkeleiere som bryr seg om motorsykkelens utseende.

Michelin har strukket seg langt for å imøtekomme kravene til eiere av modeller som spenner fra Honda Africa Twin, BMW GS og Yamaha Super Tenere, til Suzuki V Strom, KTM Adventure, Triumph Tiger og Moto Guzzi V85TT, enten de bruker sykkelen til å komme seg til jobb i all slags vær, eller tar seg en tur i helgene – på både vanlig vei og off-road.

For å dekke dette brede utvalget av bruksområder, kombinerer nykommeren i Michelins Trail-katalog ny konstruksjon, ny teknologi og et nytt dekkmønster for å levere overlegent grep på våt og tørr vei, bedre håndteringsytelse, kjørekomfort og stabilitet, spesielt ved høyere hastigheter. Det er det første Michelin-dekket til å inkludere Michelin 2CT og Michelin 2CT+, teknologier som tidligere kun var en del av Michelins radialveidekk.

Det nye Michelin Anakee Adventure er et viktig tillegg til merkets Trail-dekkserie som allerede inkluderer Michelin Road 5 Trail (for 100 prosent veibruk) og Michelin Anakee Wild (50 prosent vei / 50 prosent off-road).

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Som ledende dekkprodusent har Michelin forpliktet seg til å forbedre kundens mobilitet på en bærekraftig måte ved å produsere og distribuere de mest passende dekkene, tjenestene og løsningene for å møte kundenes behov. Michelin tilbyr også digitale tjenester, kart og guider for å gjøre reisen til en rikere og mer unik opplevelse. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som brukes i mobilitetsindustrien. Gruppen har sitt hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, og opererer i 170 land, har 114 000 ansatte over hele verden og 70 produksjonsanlegg i 17 land, som sammen produserte 190 millioner dekk 2017. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.