Michelin klar med nyt MC-dæk

Den franske dækgigant starter året med godt nyt til alle ejere af trail bikes. Med sit nye Anakee Adventure-dæk udbygger Michelin nemlig porteføljen af offroad dæk. Men modsat normale offroad-dæk er Michelin Anakee Adventure designet til 80% kørsel på normal vej og 20% offroad.

Trods åbenlyse egenskaber væk fra asfalteret vej kører den gennemsnitlige ejer af en trail motorcykel det meste af tiden på ganske almindelig vej. Derfor udvider Michelin nu sin serie af dæk til netop denne del af MC-markedet med MICHELIN Anakee Adventure. Et dæk, der kombinerer det bedste fra et offroad dæk med egenskaberne fra et topkvalitetsdæk til normal vej.

Visuelt appellerer det nye MC-dæk til trail bike ejere, som ønsker et råt og terrængående look. Alligevel sikrer ny dækteknologi, at dækket leverer egenskaber, som giver en sikker og behagelig kørsel, både på asfalteret vej og offroad.

Udviklingen af Anakee Adventure bygger på specifikke ønsker indsamlet fra ejere af alt fra Honda Africa Twin, BMW GS, Yamaha Super Tenere, Suzuki V Strom, Triumph Tiger og Moto Guzzi V85TT.

Og med ny dækteknologi, innovative gummiblandinger og ændrede mønsterdesign leverer dækket stærkt vejgreb og god håndtering, komfort og stabilitet – ikke mindst ved høj hastighed. Blandt andet byder Anakee Adventure på Michelins 2CT og 2CT+ teknologi i et offroad-dæk for første gang. To tekniske landvindinger der før har været anvendt i rene vejdæk.

Med en kombination af forskellige all-silica blandinger i dækkets skuldre og gummiblandinger, der giver stivere og mere stabile blokke i dækmønsteret, giver de nye teknologier optimalt vejgreb på både våd og tør vej i hele dækkets levetid.

Michelin Anakee Adventure er seneste nyhed i selskabets serie af trail-dæk, som i forvejen består af Michelin Road 5 Trail (100% normal vej) og Michelin Anakee Wild (50% vej, 50% offroad).

Dækket kom i handlen i starten af januar 2019.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin arbejder målrettet for at forbedre bæredygtig mobilitet for gods og mennesker ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle former for køretøjer. Michelin tilbyder også innovative B2B-tjenester, digitale services og udgiver rejseguides, hotel- og restaurantguides, vejkort og geografiske kort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrig. Selskabet har 112.300 ansatte i 170 lande og har 68 produktionsanlæg i 17 lande. Dertil kommer Michelins teknologicentre i Europa, Nordamerika og Asien, hvor forskning og udvikling sker. Se mere på www.michelin.com eller www.michelin.dk