Michelin starter året med å ta to seiere i Den internasjonale dekkteknologi-prisen for innovasjon og kvalitet 2020

Michelin ble tidelt prisen «Årets dekkprodusent» for andre år på rad. Det har ingen andre klart før.

Uptis, det punkterings-sikre dekket utviklet av Michelin, fortsetter å høste inn priser og vant årets innovasjons-pris.

– Det er en stor ære for oss å vinne prisen for Årets dekkprodusent i år igjen. Spesielt når det er første gang i historien at samme selskap vinner denne prisen to år på rad. Kobinert med innovasjons-prisen til Uptis, blir vi nå belønnet for de strategiske valgene vi har gjort. Dette er selvfølgelig noe alle i Michelin er veldig stolte av, og det er en annerkjennelse av alle handlingene vi har gjort, både med tanke på innovasjon og bærekraftig mobilitet, forteller Florent Menegaux, administrerende direktør i Michelin-gruppen.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Som ledende dekkprodusent har Michelin forpliktet seg til å forbedre kundens mobilitet på en bærekraftig måte ved å produsere og distribuere de mest passende dekkene, tjenestene og løsningene for å møte kundenes behov. Michelin tilbyr også digitale tjenester, kart og guider for å gjøre reisen til en rikere og mer unik opplevelse. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som brukes i mobilitetsindustrien. Gruppen har sitt hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, og opererer i 170 land, har 125 000 ansatte over hele verden og 67 produksjonsanlegg, som sammen produserte 190 millioner dekk i 2018. (www.michelin.com eller www.michelin.no)

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 114 000 ansatte og 70 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.