Michelin starter året med prisregn i Hannover

Michelin kåret som “Tire Manufacturer of the Year” for 2. år i træk ved Tire Technology Expo i Hannover - som første virksomhed nogensinde.
Uptis, Michelins nye punkterfrie dæk, fortsætter med at høste priser og tildeles ”Innovation Award”.
 ​​​

“Det er en stor ære for os, at vi nu for 2. år i træk modtager prisen som “Tire Manufacturer of the Year”. Det er første gang, at det sker i prisen historie. Kombineret med en ”Innovation Award” for vores punkterfrie Uptis-dæk, er priserne en stor anerkendelse af den strategiske retning, som Michelin Group har sat. Det er klar, at det skaber stolthed hos alle hos Michelin. Men priserne understreger også relevansen af de planer, vi har i forhold til innovation og bæredygtig mobilitet,” udtaler Florent Menegaux, CEO, Michelin Group.

Pressekontakt Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@michelin.com

Michelin er en af verdens førende dækproducenter og har et mål om at forbedre kundernes mobilitet ved at producere og distribuere de mest bæredygtige dæk, serviceydelser og løsninger. Michelin tilbyder også digitale tjenester, vejkort og guides, der hjælper med til at gøre rejsen bedre. Endelig udvikler Michelin højteknologiske materialer, som i dag anvendes i mobilitetsindustrien. Michelin Gruppen har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 171 lande, har 114.000 medarbejdere i verden og 70 produktionsanlæg i 17 lande. I alt producerede Michelin i 2017 190 millioner dæk (www.michelin.com).

Om os

Michelin er en førende dækproducent engageret i at bidrage til at forbedre bæredygtige transporter af varer og mennesker gennem fremstilling, distribution og markedsføring af dæk til alle typer køretøjer. Michelin tilbyder også innovative virksomhedsløsninger og digitale rejsetjenester samt udgiver rejse-, hotel- og restaurantguider og vejkort. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrig og er repræsenteret i 170 lande, har 112.300 medarbejdere, heraf ca. 300 i Norden, og 68 produktionsanlæg i 17 lande. Virksomhedens teknologicenter for forskning og udvikling har aktiviteter i Europa, Nordamerika og Asien. Hvis du vil have mere information, kan du gå ind på vores hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.dk