Michelinguiden lager et barometer for å følge gjenåpningene av restauranter med Michelinstjerner over hele verden

Michelinguiden har utviklet et internasjonalt barometer for å analysere påvirkningen Covid-19-krisen har hatt på restauranter med Michelinstjerner.

Hver uke vil barometeret vise antallet åpne Michelinstjerne-restauranter på tvers av alle kategorier, i de 32 områdene guiden er etablert. For å legges til må de forskjellige restaurantene kunne vise til å holde åpent minst tre dager i uken.

Verktøyet er utviklet for å gi restaurantnæringen, og i et større perspektiv turistnæringen, en global sanntidsoversikt over utviklingen knyttet til gjenåpning av restauranter med Michelinstjerner.

Med sin sterke internasjonale tilstedeværelse ber Michelinguiden om støtte fra sine spesialister for å oppdatere verktøyet. Michelin-inspektørene bruker all sin lokale gastronomiske ekspertise og kunnskap til å samle informasjon. Avhengig av helsesituasjonen i hvert land vil informasjon samles enten ved besøk, via telefon eller gjennom digital research.

- Ved å skape dette barometeret vil vi ta pulsen på gastronomi-verden for å informere og skape bevissthet rundt vårt økosystem. 50% av de 3000 stjernerestaurantene rundt i verden er åpne akkurat nå. Vi håper at dette vil sette fokus på en bransje som har økomomiske ringvirkninger langt utenfor restaurantdørene, sier Gwendal Poullennec, Internasjonal Direktør for Michelinguiden.

For å aktivt støtte den gastronomiske verden under denne krisen vil Michelinguiden gjøre resultatene fra barometeret tilgjengelig på nettsiden sin: https://guide.michelin.com/en

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@michelin.com

Som ledende dekkprodusent har Michelin forpliktet seg til å forbedre kundens mobilitet på en bærekraftig måte ved å produsere og distribuere de mest passende dekkene, tjenestene og løsningene for å møte kundenes behov. Michelin tilbyr også digitale tjenester, kart og guider for å gjøre reisen til en rikere og mer unik opplevelse. Michelin utvikler også høyteknologiske materialer som brukes i mobilitetsindustrien. Gruppen har sitt hovedkontor i Clermont-Ferrand, Frankrike, og opererer i 170 land, har 127 000 ansatte over hele verden og 69 produksjonsanlegg, som sammen produserte 200 millioner dekk 2019. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemme side www.michelin.com eller www.michelin.no.

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 114 000 ansatte og 70 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.

Sitater

Gwendal Poullennec, Internasjonal Direktør for Michelinguiden